Készült: 2020.02.26.12:39:03 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

231. ülésnap (2001.10.16.), 189. felszólalás
Felszólaló Manninger Jenő
Beosztás közlekedési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:50


Felszólalások:  Előző  189  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MANNINGER JENŐ közlekedési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Urak! Interpellációjukban egy nagyon fontos kérdésre hívták föl a figyelmet, a Dél-Dunántúl, illetve a dél-dunántúli régió fejlesztésének szükségességére. Ugyanis minden eddig eredmény ellenére szükség van a megyeközpontok további fejlesztésének biztosítására, de Somogy, Tolna és Baranya északi és nyugati részeinek, kistérségeinek helyzetén is javítani kell.

Az eddig elkészített közlekedésfejlesztési tervek, gyorsforgalmi autópálya-programok vagy nem tartalmaztak ebben a régióban lényeges fejlesztést, vagy csak nagyon nagy távlatban, 30 éves időtartamban vizsgálták annak megvalósítását. Természetesen egy M65-ösnek nevezett, megyeszékhelyek környezetében haladó nyomvonal nem válthatja ki teljesen az M6 építését, feltétlenül szükség van a Budapest-Dunaújváros-Szekszárd-Mohács útvonal megvalósítására is. De ez valóban nem teszi lehetővé a három megye előbb említett térségeinek felzárkóztatását.

Ezért kell, hogy korábban - nem csak 30 éves távlatban - megvalósítsuk már az M65-ös közlekedési folyosót, illetve annak vonzáskörzetében egy útvonalat, a Dél-Dunántúlt az M7-es Balaton déli partján lévő vonalához kapcsoljuk. Egyébként a déli parti vonal építését 2002-ben megkezdjük. Tehát a térség fejlesztése már így is biztosítva van.

Ismeretes, hogy nemrégiben a kormány megbízta a Közlekedési Minisztériumot egy új, 15 éves közlekedésfejlesztési terv elkészítésével. Ennek egyik oka éppen az volt, ami az önök felvetésében is elhangzott, hogy minél több terület kapcsolódhasson be a térségfejlesztésbe a lendületet kapott autópálya-építés segítségével.

Ebben a tervben természetesen már az önök felvetésével is foglalkozunk, szerepel benne a dél-dunántúli megyeszékhelyeket összekötő gyorsforgalmi úthálózat, Szekszárd-Pécs-Kaposvár korszerűbb összeköttetése nem várhat 30 évig. Az M7 Balaton-parti szakaszának építésével pedig lehetővé válik, hogy az M7-esre való rácsatlakozással az egész térség megközelítése javuljon. Így nemcsak Budapest, hanem az M7 további szakaszain át Nyugat-Európa irányába is javul az összeköttetés. Ennek a terület- és iparfejlesztésre, valamint a turizmusra gyakorolt ösztönző hatása rendkívül jelentős lesz.

Végezetül tehát elmondhatom a képviselő uraknak, hogy jelentős előrelépésről számolhatok be, ma már középtávon is látunk megoldást, a közlekedési tárca 15 éves gyorsforgalmi autópálya-fejlesztési tervében szerepel egy Pécset, Kaposvár környékét az M7-essel összekötő útvonal.

Abban a reményben, hogy mindez megfelel a képviselő urak felvetésének, kérem válaszom elfogadását. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

 




Felszólalások:  Előző  189  Következő    Ülésnap adatai