Készült: 2024.09.19.02:45:50 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

135. ülésnap (2008.04.07.), 32. felszólalás
Felszólaló Zsigó Róbert (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:57


Felszólalások:  Előző  32  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ZSIGÓ RÓBERT (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Miniszter Úr! Bizonyára emlékszik, a szocializmusban, akárhányszor az elvtársakon úrrá lett a tehetetlenség, egyből megszületett a megoldás: alakítsunk bizottságot. Így vannak ezzel most is. Már diákok vernek tanárokat? Az ön válasza: alakítsunk bizottságot, mégpedig az iskola biztonságának megteremtésére.

Tisztelt Miniszter Úr! Úgy tűnik, önnek sejtelme sincs arról, hogy az iskolában elsősorban nem bűnmegelőzési és bűnüldözési munka folyik, hanem nevelés. A tanárverés pedig a probléma csúcsa, az iskola pedagógiai problémáinak egyik szélsőséges tünete. Az ön tévedése persze nem meglepő, ugyanis a kormánynak nincs programja az iskola nevelő funkciójának megerősítésére. 2002-ben és 2006-ban is mindössze egy-egy, a liberálisoktól vett mondat foglalkozott a nevelés általános kérdéseivel; 2002-ben megígérik, hogy a nevelés egyénre szabott lesz, 2006-ban pedig megígérik, hogy folytatják, kísérleteznek és bevezetik. Kérdezhetnénk persze, hogy mit, hiszen az előző négy évben a kormány nem végzett semmit, olyannyira, hogy az általános nevelési helyzet erőteljesen romlott.

Nyolc évre szólóan mindössze kétmondatnyi elképzelése volt a kormánynak egy olyan súlyú társadalmi kérdésről, mint a fiatalok nevelésének ügye. Nem meglepő, hogy hat év alatt csak adminisztratív eszközöket találtak a felmerülő problémák megoldására. Szakmai program nélküli intézkedések születtek (Zaj. - Az elnök csenget.) az iskolai bukás, lemorzsolódás csökkentésére, a hátrányos helyzetűek felzárkóztatására, a romaintegrációra vagy a sajátos nevelési igényű gyerekek integrációjára. A mindenkit érintő alapvető nevelési tennivalókra pedig gyakorlatilag nincsen pénz. Eközben pedig eltökélten próbálták elmorzsolni a pedagógusok hitelét, tekintélyét. Azon dolgoztak, hogy bizalmatlanságot ébresszenek pedagógus, szülő és gyermek között, oktatási szolgáltatássá züllesztették a közoktatási intézményeket, amelyek a szülői nevelést a nap egy részében helyettesítik. Pedig, ahogy a szülő a szeretetet és türelmet nem szolgáltatja, úgy a pedagógus sem. Ön pedig mit tesz a tanárverések hírére? Az iskolai biztonság javítására bizottságot állít fel egy jogásszal és egy bűnmegelőzési tanácsnokkal az élen.

Tisztelt rendvédelmi Miniszter Úr! Miért nem tettek egyetlen lépést sem hat év alatt az iskolai nevelés ügyének megerősítésére? Ha ön ekkora vonzalmat érez a rendvédelmi feladatokhoz, miért ragaszkodik ennyire az oktatási tárcához?

Várom tisztelettel válaszát. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  32  Következő    Ülésnap adatai