Felszólalás adatai
235. ülésnap (2012.11.07.), 300. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Karácsony Gergely (LMP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:07 |
Felszólalások: Előző 300 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KARÁCSONY GERGELY (LMP): Köszönöm a szót, elnök úr. Nem tudtam kivárni a normál felszólalást, mert annyi butaság hangzott el, hogy kénytelen voltam kétpercest nyomni. Annak örülök, hogy Szakács Imre bevallotta, hogy nem szeretne olyan nagyon sok választót látni a szavazófülkékben - nyilván a regisztrációt is ezért találták ki.
De én igazából Papcsák Ferencnek szeretnék reagálni. Szóval, nagyon örülök, hogy a Transparency International javaslatait annyira támogatja. Akkor azt kérem, hogy jövő hétfőn, amikor újra napirendre szeretné vetetni a kampányfinanszírozás átláthatóvá tételével kapcsolatos LMP-s módosító indítványt, amely egy az egyben a Transparency által kidolgozott javaslat és amit még 2010-ben nyújtottunk be és körülbelül negyvenszer kértük már, hogy vegyük napirendre, azt önök eddig mindig leszavazták.
(21.20)
Egyébként ebben a javaslatban nem az szerepel, hogy be kell tiltani a kampányokat, hanem az szerepel, hogy átlátható módon kell elkölteni minden egyes kampányforintot. Ez a javaslat erről egy szót nem szól, nagyon minimálisan érinti azt, hogy közzé kell tenni bizonyos ajánlattételi feladványokat. Viszont ha az az önök igénye, hogy azért szeretnék korlátozni a politikai kampányt és ezzel a politikai véleménynyilvánítás szabadságát, és a választópolgároknak az informálódáshoz való jogát szeretnék visszaszorítani, ami egyébként nem tudom, hogyan függ össze a tudatos választóval, amiről olyan sokat regéltek itt a parlamentben, akkor azt szeretném megkérdezni, hogy miért nem tilos óriásplakátokon politikai hirdetést közzétenni; milyen összefüggésben van ez azzal, hogy az önök egykori gazdasági igazgatója, Simicska Lajos - az első Fidesz közeli cég éppen egy Mahír nevű cég volt, amely jelenleg is meghatározó a magyar óriásplakát-piacon; és miért van az, hogy az önök kormánya, illetve jelenleg az állami hirdetések 90 százaléka ezeknél a cégeknél landol?
Az gondolom, hogy amikor majd kampányolni kell, és mondjuk árajánlatot kell kérni különböző pártoknak mondjuk a Publimonttól vagy más Nyerges- és Simicska-érdekeltségektől, akkor nem biztos, hogy ugyanazt az árajánlatot fogják kapni. Úgyhogy ennyit a fair versenyről.
A lényeg az, hogy átláthatóvá kell tenni a finanszírozást, és nem megtiltani azt, hogy a pártok kampányolhassanak és az emberekkel kommunikálhassanak.
Köszönöm szépen. (Taps az LMP soraiból.)
Felszólalások: Előző 300 Következő Ülésnap adatai