Készült: 2020.02.28.12:59:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

226. ülésnap (2009.10.05.), 53. felszólalás
Felszólaló Bebes István (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:04


Felszólalások:  Előző  53  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BEBES ISTVÁN (Fidesz): Tisztelt Elnök Asszony! Miniszter Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Vasútkérdésben könnyen össze lehet foglalni a szocialista-liberális kormányok utóbbi hét évének működését: bezárt vonalak, ésszerűtlen, rossz privatizáció, züllött állapotok; ezt hagyják maguk után hét év elteltével. Azt hinné az ember, ennél már nem lehet tovább rontani a helyzeten. Azt hinnénk, azért tudnak más megoldást is, mint a csonkolás.

Miniszter Úr! A vasút túlélt két világháborút, túlélte Trianont. Kérem, ne tegyék most önök tönkre! Higgye el, értelmetlen, rossz a koncepció. Letesztelhették, milyen fogadtatásban részesült a 46 vasútvonal bezárásáról kiszivárgott tervezet. Következményeként olyan vidéki városok maradtak volna vasúti összeköttetés nélkül, mint Baja, Komló, Zirc, és még sorolhatnám.

Most az érintettek tiltakozásának hatására taktikát váltanak, és azt mondják: oldják meg a régiók a vasúti közlekedést. Tévedés ne essék, erre önök rá fogják kényszeríteni a régiókat, hiszen a személyszállítási szolgáltatások régiós keretösszegét a kormány határozza meg, arról már nem is beszélve, hogy a regionális fejlesztési tanácsok mind az önök vezényletével cselekednek. Míg az Európai Unió a hosszú távú stratégiai célok mellett a válság kezelésére is használja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, addig a magyar kormány az elmaradt vasútfejlesztések helyett vasútvonalakat zár be. A fejlesztések elmaradásával, rossz menetrenddel és egyéb trükkökkel tönkreteszik, majd arra hivatkoznak, hogy nincs kihasználtság, tehát zárjuk be. Arról nem beszélnek, hogy a vonalszakaszok bezárása több esetben a leghátrányosabb helyzetű kistérségeket érinti.

Tisztelt Miniszter Úr! Európa vasutat fejleszt. Ők tudják, a vasút nem a múlt, hanem a jövő. Ők pontosan tudják, hogy a vidéki életet nem rombolni, hanem építeni kell, többek között a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével. Tisztelt Miniszter Úr! A hatékonyság és a közpénzek ésszerű felhasználása lehet a cél, de akkor javasolom, talán inkább a kormányzati mutyik és a százmilliós végkielégítések korszakát zárják be, ne a vasutat.

Kérdezem tehát: hogyan beszélhetünk ma vidékfejlesztésről, ha döntéseik folyamatosan a vidéki Magyarországot sújtják? Pontosan melyik kormánytag ötleteként merült fel az újabb vasúti csonkítás? Pontosan mekkora összeg megtakarítását várják ezektől az intézkedésektől? Miből és mennyi keretet fog biztosítani a kormány a regionális vasúti közlekedés megszervezésére?

Várom válaszát. (Taps a Fidesz és a KDNP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  53  Következő    Ülésnap adatai