Készült: 2024.09.19.11:35:13 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

53. ülésnap (2010.11.26.), 74-76. felszólalás
Felszólaló Babák Mihály (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 7:45


Felszólalások:  Előző  74 - 76  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BABÁK MIHÁLY (Fidesz): Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! A 383. irományszám alatt a 655. és 662. módosító indítvány mellé kérném szíves támogatásukat.

Ahhoz, hogy megértsék e módosító indítvány megalapozottságát, kicsikét szeretnék a történelemben visszamenni. Békés megye listás képviselőjeként ott élek, ebben a megyében, és tudom, gyerekkoromban is az öregeim azt mondták, hogy kisfiam, Békés megye az Osztrák-Magyar Monarchia éléskamrája volt. Földből éltek az emberek, és próbálták a napjaikat boldogabbá tenni.

Ment is egy darabig, de jött különben a háború, és ezt követően jött az államosítás. Ezt a megélhetésünket teljes egészében szétverték. Szétverték, és úgy gondolom, hogy ez a folyamat csak folytatódott, hisz Békés megyében sok embernek az a vélekedése, hogy jött a rendszerváltás - amely gyakorlatilag rablóváltás vagy tolvajváltás volt -, és szétverték Békés megye gazdaságát, amely az agráriumra alapozódott, és így Békés megye hátrányosan vészelte át a rendszerváltást követő gazdasági leépülést. (Dr. Lamperth Mónika: Melyik ajánlási pontról beszél?)

Tönkrement - és jó, ha tudják -, elvitték a húsipart, megszűnt a konzervipar, a hűtőházak, a baromfiipart szétverték, piacot vásároltak, a cukoripart is szétverték, pedig jó cukrot gyártottak, a gabonaipart, a malomipart, a tejipart, a vetőmagipart, a zöldségtermelést, és sorolhatnám még. A megélhetés lehetőségét privatizálták szét rablógazdálkodással. (Gőgös Zoltán: Ezt akkoriban melyik kormány csinálta? Nem mi!)

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Az Antall-kormány látta ezt a szorult helyzetet, és kihelyezett kormányülésre került sor annak idején, hogy Békés megye gazdaságán segítsen. (Folyamatos közbeszólások az MSZP padsoraiból.) És egységes állásponton voltak, hogy Békés megye gazdasági fejlődése érdekben... - szocialisták, hallgassák már meg, amit mondok, aztán nyomjanak kétpercest! Tiszteljenek meg azzal, hogy figyelnek minket. Önök tették mindezt!

Az Antall-kormány érzékelte ezt a rendkívüli állapotot, kihelyezett kormányülést tartott, és a konklúzió az volt, hogy Békés megyének megközelíthetősége sincs, az ország vérkeringéséből ki van kapcsolva, tehát utat kell építeni Békés megyében a 44-es nyomvonalán. (Gőgös Zoltán: Most halasztották el 20 évre!) Nem maradt semmi sem! Így tehát a terv terv maradt, a kormányülésnek következménye nem volt.

Jött a Horn-Kuncze-kormány, folytatódott a leépülés, vadprivatizáció. Képzeljék el, még a közműveket is eladták a fejünk fölül - a gázvezetéket, a villanyvezetéket és sok egyéb mást -, aztán a többiről már nem is beszélhetünk. De elkezdték az M5-ös pálya építését PPP-ből, jó drágán. És mi történt? Jött a polgári kormány, épült a beruházás. Tudomásul vettük, hogy Kecskemétig mehetünk rendesen, valamelyest segít Bács megyének, de Békés megye megint kimaradt.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Még az az ostobaság is előállott, és ennyire nem volt érzékeny annak idején a Horn-Kuncze-kormány, sőt ezt követően Medgyessyék sem, hogy itt fizetni kellett az autópályáért, drága tarifát, ami a legdrágább volt Európában. Hát akkor akcióba indultunk, és sikerült 1 forinttal kikényszeríteni a kormányból, hogy bevezessék az országban általános matricát. Kecskemétig megoldódott az M5-ös használata, de ez kevés, mert Békés megye érrendszer nélkül maradt.

(10.20)

Jött a polgári kormány, az M44-es elkerülőt megtervezte, ezenkívül a tiszaugi hídra maradt ideje, és Kecskemétig pedig mehetünk az M5-ösön, mint mondtam, a meghatározott tarifákkal. (Szűcs Erika: Az nem sok!)

Jött a Medgyessy-kormány, Békéscsabára kijött, választási kampányban, Medgyessy Péter a tévének, a kamerának, a rádiónak, az újságnak azt mondta, hogy igazuk van, Békés megyeiek, építeni kell az M44-est.

Mi történt? Semmi. Hazudtak, megint hazudtak. Már akkor is elkezdték. Aztán jött a Kóka, akitől meg jól lekókadtunk, ő is ígérgetett és semmi nem történt. (Gőgös Zoltán: Nem támogatja a kormány a módosítót.)

Mélyen Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Az M44-es elmaradt, csak annyit sikerült elérniük, hogy Csillag úr az egyforintos akció kapcsán az M5-ös autópályát matricássá tette. De sokba került az országnak Kecskemétig az M5-ös, sokba került! (Gőgös Zoltán: Arról beszélj, hogy támogatja-e a kormány vagy nem!)

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! El szeretném mondani...

ELNÖK: Képviselő úr, egy pillanatra álljon meg! Tisztelt Gőgös Képviselő Úr! Felhívom a figyelmét, hogy senki nincs bejelentkezve kétperces reagálásra, nagy örömmel megadom a lehetőséget, hogyha házszabályszerűen is választja. Köszönöm szépen.

Folytassa, képviselő úr! (Taps a kormánypártok soraiban.)

BABÁK MIHÁLY (Fidesz): Köszönöm szépen, elnök úr. Engem ugyan nem zavart, megszoktuk ezt a tárgyalási metódust, a parlamenttől sem szokatlan, hogy beszólnak, de attól függetlenül szeretném elmondani Békés megyei képviselőként, Békés megye érdekében, az ott élők érdekében, hogy jelenleg milyen a gazdasági állapot, és ennek elsősorban előidézője az, hogy érrendszer nélkül van, közúthálózat nélkül van Békés megye.

Alacsony bérek, megélhetési gondok, elvándorlás, elszegényedés és elöregedés tapasztalható Békés megyében. Azok az értékek, amelyek korábban a megélhetést biztosították, a rablóké lesz ismételten. Úgy gondolom, hogy egyetlen megye ebben az országban, ahol nincs gyorsforgalmi út, nincs autóút és nincs autópálya.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Mindezek mellett, a gazdaság élénkítése szempontjából, az ott élő emberek megélhetése, megtartása érdekében, a fiatalok jövőképe érdekében szükséges lenne az M44-es beindítása, amelyet - mint mondtam - a nyolc év alatt csak ígértek, hazudtak, ígértek, hazudtak, és semmi sem történt.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! A települések, amelyeknek a megélhetését és egyáltalán az ottlétét veszélyezteti, ez Kondoros települése, Kardos, Csabacsüd, Szarvas, Békésszentandrás, Öcsöd és Cserkeszőlő. Ezeket a településeket a jelenlegi 44-es rossz minőségű út, ahol szlalomozva kell járni, ugye, képviselő asszony, és a tárcsák mennek rá, meg a kerekek - fontos lenne, hogy az elkerülő megépüljön ebben a szakaszban, amelyet az imént általam elmondott 655-ös és 662-es módosító indítvány próbál priorálni, és kéri az önök segítségét, támogatását, hogy a költségvetésben erre, most már az elkezdésére, a régészeti feltárásokra a megfelelő forrás meglegyen, és Békés megyének jövőképe legyen, hogy az M44-es megépülhet.

Hogyan élnek ezeken a kettévágott településeken? Jött a balkáni háború és a balkáni forradalom ráterelődött a 44-es közútra. Kondoros, Kardos, Csabacsüd, Szarvas, Békésszentandrás, Öcsöd, Cserkeszőlő lakosságát a következő forgalom éri naponta. Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! 16 ezer gépjárműegység megy keresztül ezeknek a városoknak és településeknek a közepén. Elmondom azt is önöknek, hogy 6 másodperceként egy jármű megy keresztül a 44-esen, napi 12 tonna szennyeződést szór az ott lakókra, és napi fél kilogramm/fő szennyező anyagot kell elviselniük ezeknek a lakosoknak.

Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Békés megye gazdasága, az ott élő emberek életminősége az M44-es úttól függ. Ennek egy szakaszára kész engedélyek, kész tervek vannak. Az előző szocialista és szabad demokrata kormány évekig tanulmányozta a békák vonulását, hidakat akart építeni. Megértjük azt, hogy viaduktokat építettek, alagutakat és jó drágán, PPP-ben autópályákat, de nekünk, Békés megyében szükségünk van az M44-es építésére, és ezt 2011-ben el kell kezdeni.

Ehhez kérem támogatásukat, és kérem szavazatukat a költségvetésben. Mélyen tisztelt Hölgyeim és Uraim! Békés megyét támogatva kérem az önök megtisztelő szavazatát. Hálás vagyok, hogy meghallgattak. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  74 - 76  Következő    Ülésnap adatai