Felszólalás adatai
88. ülésnap (1999.09.28.), 217. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Manninger Jenő |
Beosztás | közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 3:05 |
Felszólalások: Előző 217 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Egyetértek azzal, hogy a dunai átkelési lehetőségek bővítése mind térségfejlesztési, mind környezetvédelmi szempontból nagyon fontos feladat. A meglevő Duna-hidak száma európai összehasonlításban is elfogadhatatlanul kevés, műszaki állapotuk leromlott.
Mint a képviselő úr is tudja, a bajai Duna-híd átépítését és felújítását megkezdtük, sőt, hamarosan kész is lesz, a munkálatok befejezése után pedig a dunaföldvári hídon kezdjük el a pályalemez teljes cseréjét. Előbbre jutottunk a szekszárdi híd építésének előkészítésében is, jövőre elindulhat a híd építése.
A dunaföldvári híd rekonstrukciójával kapcsolatban hadd említsem meg, hogy arra, amire ön hivatkozott - tehát a súlykorlátozás bevezetésére - valóban szükség volt. Nem a környéken élőket akartuk sújtani, hanem műszaki szempontból elkerülhetetlen volt a súlykorlátozás bevezetése, tekintve, hogy a korábbi években elhanyagolták a híd felújításának megkezdését, és csak most, a teljes felmérés után, a terveztetés után tudjuk megkezdeni a híd kivitelezési munkálatait a tendereztetés után.
(14.50)
Ami pedig a hídon levő vasúti forgalom végleges megszüntetését illeti, amiről ön beszélt, sajnos erről is azt kell mondanom, hogy hosszú évekig nem tudtak megegyezésre jutni. Most viszont - úgy, ahogy ön mondta - a Honvédelmi Minisztérium igényét is kielégíthetőnek találjuk, és a Honvédelmi Minisztérium is elfogadta, hogy Dunaújváros és Szalkszentmárton között vasúti pontonhíd telepítése oldható meg, ha olyan helyzet adódik. Tehát ennek eredményeképpen a dunaföldvári hidat közúti hídként lehet megépíteni, és ez nagyon lényeges a hídtervezés és a hídfelújítás szempontjából.
Még egyszer tehát: valóban épülnek új hidak, azt is el kell mondanom, hogy összességében három-négy új Duna-híd épül, és két hidat felújítunk, amire az elmúlt évtizedekben nem volt példa, és akkor önök is, a Bács-Kiskun megyében élők is és az egész ország is használhatja ezeket a hidakat.
Tehát a szekszárdi híd mint új híd épül, a bajai és a dunaföldvári lesz felújítva, és épül még a párkányi híd. A dunaújvárosi hídról azt kell elmondanom, hogy hosszú idő után előtérbe került ennek a hídnak is az építése. Ez a híd jelenleg nincs olyan mértékben előkészítve és megtervezve, hogy azonnal el lehessen kezdeni, és így értelemszerűen az ütemezésben a szekszárdi híd elkészítése után következik, tehát ha nem is ebben a kormányzati ciklusban, de ebben a tízéves programban, amit a kormány elfogadott, a dunaújvárosi híd építésére is sor kerül.
Tehát összefoglalóan azt tudom mondani, hogy a hidak építése és felújítása terén a több évtizedes lemaradást fokozatosan felszámoljuk, és megvalósul az a törekvés, hogy az ország keleti és nyugati térsége közelebb kerüljön egymáshoz; ennek legjobb példája lesz a szekszárdi Duna-híd.
Kérem a képviselő urat és a tisztelt Házat, hogy válaszomat elfogadni szíveskedjenek. (Taps a kormánypárti padsorokban.)
Felszólalások: Előző 217 Következő Ülésnap adatai