Készült: 2024.04.29.05:32:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

82. ülésnap (2011.04.04.), 113. felszólalás
Felszólaló Székyné Dr. Sztrémi Melinda (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:40


Felszólalások:  Előző  113  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZÉKYNÉ DR. SZTRÉMI MELINDA (Fidesz): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Asszony! A közigazgatás az elmúlt évtizedekben sok változáson, átalakításon ment keresztül, és ezáltal egyre bonyolultabbá, átláthatatlanabbá vált. S mondjuk meg őszintén: ennek az emberek nem túl sok hasznát látták.

A jogszabályok egyre nehezebben érthetők, az intézményrendszer egyre bonyolultabb lett, az átlagállampolgár számára gyakran teljesen átláthatatlanok az eljárások. Arról nem is beszélve, hogy egy-egy ügyben nemritkán több hivatalba is el kell menni. Ha valaki például kereskedelmi vállalkozást akar indítani, fel kell hogy keresse többek között a polgármesteri hivatalban a jegyzőt, más hivatalban az adóügyi, megint másutt a környezetvédelmi hatóságot.

De nem csak a szabályozás, a bonyolult hivatali rendszer is problémát okoz. A különböző igazgatási szervek nagy része önálló ügyfélszolgálattal rendelkezik. Ezek mindegyike csak a saját ügyeivel foglalkozik, és bizony az ügyfélszolgálatok igen különböző színvonalon végzik munkájukat. A belépő ügyfél nehezen látja át, hogyan kezdjen ügyének intézéséhez. Ebben csak ritkán segíti egy-egy könnyen érthető tájékoztató tábla vagy segítőkész ügyintéző.

Az emberek arra panaszkodnak, hogy az ügyfélszolgálatok ügyintézői gyakran fogadják úgy őket, hogy azt érzik, hogy itt nem az ügyeik elintézése a legfontosabb, nem azt tapasztalják, hogy az ügyfélszolgálatok minden munkatársa kifejezetten segíteni szeretne problémáik megoldásában; esetenként kifejezetten irritáló hozzáállásról is beszámolnak.

Különösen bajban vannak azok, akiknek több ügyfélszolgálatot is föl kell keresniük ügyük intézéséhez. Valójában ez az egyik fő probléma. Az állampolgárnak napközben, munkaidőben, munkavégzés mellett nincs ideje saját ügyeivel foglalkozni, ezért a legfontosabb az lenne, hogy az ügyfélszolgálatokat nem csak munkaidőben lehetne felkeresni. Az állampolgár számára a leginkább időtakarékos megoldást pedig az jelentené, ha minden ügyet egy ügyfélszolgálat felkeresésével indíthatna.

Tisztelt Államtitkár Asszony! Milyen lépéseket tett és szándékozik tenni a kormány az ügyfelek helyzetének könnyítése, a közigazgatási ügyek intézésének egyszerűbbé tétele érdekében? Mikorra, milyen ütemben valósul meg az egyablakos ügyintézés, és mely ügyekkel bővül a kormányablakok feladatköre?

Várom megtisztelő válaszát. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:  Előző  113  Következő    Ülésnap adatai