Felszólalás adatai
76. ülésnap (1999.06.03.), 43. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Pálinkás József |
Beosztás | oktatási minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:16 |
Felszólalások: Előző 43 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. PÁLINKÁS JÓZSEF oktatási minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Bauer Képviselő Úr! A hasonlata, amellyel az oktatási törvény jelenlegi módosítását a Rákosi-rendszer beszolgáltatásaihoz, beszolgáltatási kötelezettségeihez és tervutasításos vagy szántási utasításos mezőgazdaságához hasonlítja, erős - ne tegye ezt.
Valójában nem ezért kértem szót vagy nem csak ezért kértem szót, noha ezt is fontosnak tartom elmondani. Több felszólalásból úgy tűnik, mintha a kerettanterv a minisztérium, netán maga a miniszter vagy a politikai államtitkár által kitalált vagy valamelyik minisztériumi hivatalnok által megírt utasítás lenne az iskolák számára. Önök is tudják, hogy ez nem így van. A kerettanterveket a pedagógus szakma, a tanári társadalom fogja kidolgozni. A kérdés az, hogy az autonómiát, az úgynevezett autonómiát hova telepítjük: egy kis iskolához vagy a magyar pedagógustársadalomhoz.
Azt gondolom, a közoktatás rendszerében kell hogy legyen egy irányadó kerettanterv, amelyhez igazítani lehet a helyi tanterveket. Ez ad, adjon kellő szabadságot a helyi tantervek megalkotásakor, de azt a fajta autonómiát, amelyről olyan sokszor beszélünk, a magyar pedagógustársadalom egészéhez, annak szakmai szervezeteihez kell telepíteni, és a minisztérium koordinálja azt, hogy ezek a kerettantervek hogyan születnek meg. És nem arról van szó, hogy a kiváló innovatív pedagógusokat meggátolnánk abban, hogy a tantervkészítésbe beleszóljanak, hanem ennek az egész munkának valahogyan keretet adunk. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)
Felszólalások: Előző 43 Következő Ülésnap adatai