Készült: 2024.04.30.01:32:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

76. ülésnap (1999.06.03.), 43. felszólalás
Felszólaló Dr. Pálinkás József
Beosztás oktatási minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:16


Felszólalások:  Előző  43  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. PÁLINKÁS JÓZSEF oktatási minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Bauer Képviselő Úr! A hasonlata, amellyel az oktatási törvény jelenlegi módosítását a Rákosi-rendszer beszolgáltatásaihoz, beszolgáltatási kötelezettségeihez és tervutasításos vagy szántási utasításos mezőgazdaságához hasonlítja, erős - ne tegye ezt.

Valójában nem ezért kértem szót vagy nem csak ezért kértem szót, noha ezt is fontosnak tartom elmondani. Több felszólalásból úgy tűnik, mintha a kerettanterv a minisztérium, netán maga a miniszter vagy a politikai államtitkár által kitalált vagy valamelyik minisztériumi hivatalnok által megírt utasítás lenne az iskolák számára. Önök is tudják, hogy ez nem így van. A kerettanterveket a pedagógus szakma, a tanári társadalom fogja kidolgozni. A kérdés az, hogy az autonómiát, az úgynevezett autonómiát hova telepítjük: egy kis iskolához vagy a magyar pedagógustársadalomhoz.

Azt gondolom, a közoktatás rendszerében kell hogy legyen egy irányadó kerettanterv, amelyhez igazítani lehet a helyi tanterveket. Ez ad, adjon kellő szabadságot a helyi tantervek megalkotásakor, de azt a fajta autonómiát, amelyről olyan sokszor beszélünk, a magyar pedagógustársadalom egészéhez, annak szakmai szervezeteihez kell telepíteni, és a minisztérium koordinálja azt, hogy ezek a kerettantervek hogyan születnek meg. És nem arról van szó, hogy a kiváló innovatív pedagógusokat meggátolnánk abban, hogy a tantervkészítésbe beleszóljanak, hanem ennek az egész munkának valahogyan keretet adunk. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokban.)




Felszólalások:  Előző  43  Következő    Ülésnap adatai