Készült: 2024.09.23.06:12:03 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

118. ülésnap (2020.04.08.), 44. felszólalás
Felszólaló Bányai Gábor (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:15


Felszólalások:  Előző  44  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BÁNYAI GÁBOR (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Nehéz a két percben, majd utána normál felszólalásban elmondom, sok-sok, huszonvalahány kérdést írtam föl. Az első: az ellenzéki megtérülésszámítás szerintem úgy működik, hogy a beruházás összköltségét elosztják a diákjegyek árával. Így tízezer év alatt megtérül, igazuk van. Ha diákjegy árával számítják ki, annak semmi értelme. Tudniuk kell, hogy a Rail Cargo egy évben 70 milliárd forintot kasszíroz be nettóban. 30 millió tonna árut visz ki Magyarországról vagy szállít Magyarországon keresztül. Visszaosztják, egy tonna áru vasúti tengelyen szállítva 2 ezer forint körüli áron van. Osszák el, hogy ez az 5-10-15-20 millió tonna áru, amit várunk ettől a projekttől, ami itt megy rajtunk keresztül, mennyi bevételt hozhat!

A másik: azt mondta Balczó Zoltán, hogy azzal a Kínával, amelyik megölte az orvosát. Kérem szépen, az olasz kormányfő 17 ezer olaszt engedett vágóhídra a vírus miatt, nem védte meg őket. Spanyolország ugyanezt tette, Franciaország ugyanezt tette, Svédország is, és akkor Kínát bántjuk azzal, ami egyébként belügye, súlyos és sértő belügye, szomorú, hogy engedtek egy orvost eltüntetni  de hát ezzel revolverezni, miközben 30 ezer ember el fog Európában pusztulni attól a vírustól?

A másik, ami nagyon fontos, ennek a beruházásnak a számítási módszerei, amiket önök itt előadnak, előhozták, hogy mi nem zöld, mi zöld benne, hogy mi sértjük önöket. Hát, kérem szépen, ez a projekt ezres számban teremt munkahelyeket. Logisztikai központ fog épülni Kiskunhalas és Kunszentmiklós között, több is; üzemek fognak odatelepülni. (Varju László közbeszól.) Ott lehet, hogy úgy gondolja, tisztelt képviselő úr, de ez a projekt sokkal többről fog szólni. Már jelentkeztek Kiskunhalason beruházók emiatt, mert hosszú távon meg fogja érni. Ezen túl pedig nagyon fontos, hogy amikor azt mondják önök, hogy miért nem Szeged, vagy miért nincs végig a nyomvonal, nyomtáv, mondta Ander képviselő úr, a szegedi nyomvonal kerülő; a Budapest-Cegléd túlterhelt; a három vágánypár nem tudja már ellátni, még kéne kettőt mellé építeni. Képtelenség!

Majd egy normálban folytatom, mert rengeteg kérdésre kell választ adnom. Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  44  Következő    Ülésnap adatai