Készült: 2024.09.21.00:34:23 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

263. ülésnap (2005.11.08.), 158. felszólalás
Felszólaló Tóth Imre (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:07


Felszólalások:  Előző  158  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TÓTH IMRE (Fidesz): Tisztelt Képviselőtársaim! Előző hozzászólásomban Illyés Gyulát idéztem - nem fejtettem ki a lényeget -, aki mondja: “Egy helyen eltéved, kinek az út az irány és nem a cél.ö Nem a vasút a cél, a vasút csak eszköz a személyek, a gazdaság és a dolgok térbeli mozgatására, tehát vidékpolitikáról beszélünk egyúttal, amikor vasúti szárnyvonalakról beszélünk, és ez jusson eszünkbe, ne két vasúti sín, amely valahonnan valahová fut, és azt mondják, hogy a szárnyvonalon a vidékre, a semmibe. A vidék, az valami, és ezért értékként meg kell tartani.

A jelenlegi kormánynak is helyesek a célkitűzései. Azt mondja, hogy a vidékpolitika, a kistelepülések támogatása fontos - a cselekvés és a tettek mutatják ezt. Az önkormányzatoknak kalandként semmiképpen ne adjunk át lerobbanó vasúti vonalakat. 7800 kilométer vasútból körülbelül ez a kérdéses rész 3-4 ezer kilométer, ami szárnyvonal lehet, leépülhet, és a gondot okozhatja. 3200 településből körülbelül ötszáznak van vasútállomása, és a mi térségünkben, ami kísérleti volt, ez a Gyula–Sarkad–Vésztő térség, megnéztük, hogy a vasút saját számításai szerint ez milyen állagú. Tessék elképzelni, hogy a kettő évvel ezelőtti költségvetés 4 milliárd ráfordítást állapított meg, ma ez minimum 5 milliárd. Egy olyan egységet, egy olyan rendszert szeretnének tehát nekünk átadni, aminek az állaga, egy szeletet kiemelve ebből a szárnyvonalból, ez a kísérleti rész, gyakorlatilag olyan, mint egy rossz ló: mind a négy lába sánta, gebe, öreg, alultáplált és kehes, és erre akarják az önkormányzatokat ültetni.

Köszönjük, ezt így nem kérjük. (Taps az ellenzéki oldalon.)




Felszólalások:  Előző  158  Következő    Ülésnap adatai