Felszólalás adatai
129. ülésnap (2008.03.10.), 64. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Hoffmann Rózsa (KDNP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:41 |
Felszólalások: Előző 64 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. HOFFMANN RÓZSA (KDNP): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! Február 11-én napirend előtti felszólalásomban szóvá tettem az általános iskola felső tagozatán a nem szakrendszerű oktatásból eredő gondokat. Elmondtam, hogy az 5-6. évfolyamon a tanítási órák 25 százalékában kötelezővé tett, így elnevezett képzés bevezetése számos megoldhatatlan probléma elé állítja az iskolákat, mi több, értelmetlen pénzkidobásra kényszeríti őket. A miniszter úr nagyvonalúan kitért a konkrét kérdések megválaszolása elől. Hosszan fejtegette és értelmezte a PISA és a PIRLS nemzetközi mérések már mindenki által ismert eredményeit, ám egyetlen felvetett problémára sem adott nemhogy megnyugtató, hanem semmiféle választ.
Sok választóm a csalódásának, egyesek a felháborodásuknak adtak hangot az elmaradt reflexiók miatt. Magam is rossz néven vettem, hogy mérésekről szóló kiselőadást kellett végighallgatnom autentikus szakmapolitikai válaszok helyett. Kénytelen vagyok visszatérni a témára, mert a pedagógus választók sokasága joggal elvárhatja a miniszter úrtól, hogy érdemi feleletet, mi több, jelen esetben önkritikát és az irracionális intézkedések visszavonásának kilátásba helyezését hallhassa.
Kérdezem tehát először: miért kell a felső tagozatos szaktanároknak - akiket képesítésük az 5-8. osztály tanítására jogosít fel - továbbképzésen részt venni ahhoz, hogy taníthassanak az 5-6. osztályban?
Másodszor: miért kell a pénzhiánytól fuldokló iskoláknak 120 ezer forintokat kifizetni kötelező érvényű, többnyire színvonaltalan és ellenőrizetlen továbbképzésekért az élelmes cégeknek?
Harmadszor: mit jelent a nem szakrendszerű oktatás fából vaskarika elnevezés?
Negyedszer: mit és hogyan osztályozzanak a tanárok a nem szakrendszerű órákon?
Ötödször: tudja-e a miniszter úr, hogy a helyi tantervek már elvesztették a jelentőségüket amiatt, hogy évente menetrendszerűen az átírásukat rendelik el a folyton változó jogszabályok?
Hatodszor: nem az iskolaszerkezet burkolt átrendezéséről van itt szó?
Végül: mikor áll szándékában visszavonni ezt a szakmailag indokolatlan és értelmetlen intézkedést?
Várom a válaszát. (Taps az ellenzéki pártok soraiból.)
Felszólalások: Előző 64 Következő Ülésnap adatai