Készült: 2024.09.23.05:59:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

81. ülésnap, 301. felszólalás
Felszólaló Manninger Jenő
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Beosztás közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 2:10

Felszólalások:  <<  301  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MANNINGER JENŐ közlekedési, hírközlési és vízügyi minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Úgy gondolom, hogy a képviselő úr által feltett kérdésre, hogy kellően előrelátó-e a kormány, egyértelműen azt lehet válaszolni, hogy igen, mert a meghirdetett koncepciójának megfelelően a hazai autósok számára is megfizethetővé kívánja tenni az autópálya-használatot.

Az egységesen alkalmazott díjrendszer eredményeként, amelynek hatása az M7-esen is majd megmutatkozik, nem lesz jelentős azoknak a száma, akik elkerülik az autópályát. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal is, hogy a 70-es számú főút Velence és Gárdony térségi szakaszának forgalmi, környezeti problémáit orvosolni kell. Tudjuk, hogy a végleges megoldást elkerülő út építése jelentené, amely mai áron 8-10 milliárd forintba kerülne. Jelenleg azonban az M7-es teljes felújításához szükséges körülbelül 27 milliárd forintos forrás előteremtésén dolgozunk. Terveink szerint az útkorszerűsítés három éven belül befejeződik.

El kell mondanom azt is, hogy a kormány előrelátó volt, hisz megváltoztatta a korábbi koncepciót. Tehát amikor az elkerülő utakról volt szó, akkor - még a korábbi tervezet szerint - bekapuzták volna az autópályát, koncessziós megoldással, magas, 12-13 forintos kilométerdíjjal a forgalomnak valóban több mint 30 százalékát a Velencei-tó környékére kényszerítették volna. Ekkor valóban jogosak lettek volna azok a megmozdulások, amelyeket a képviselő úr is említett.

Tehát azt tudom mondani, hogy a változtatással - figyelembe véve az eddig az M3-ason elért eredményeket, ahol a forgalomnak mintegy 90 százaléka fennmaradt az autópályán -, várhatóan az egységes címke-, illetve matricarendszer bevezetése után több mint a 90 százalék az autópályán fog maradni, valóban úgy látjuk, hogy a Velencei-tó környékének a forgalmát nem az M7-esről leterelődő forgalom fogja okozni. Tehát nem lesz szükség ilyen demonstrációkra.

Azonban valóban továbbra is szükség lesz annak felmérésére, hogy a távolabbi jövőben mikor érdemes ezt az elkerülő utat megépíteni. De elsősorban azért (Az elnök a csengője megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.), mert általában a tó környékének a jövőjét biztosítani kell.

Köszönöm a figyelmét. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

Felszólalások:  <<  301  >>    Ülésnap adatai