Felszólalás adatai
207. ülésnap (2017.03.20.), 58. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 3:16 |
Felszólalások: Előző 58 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! A postatörvény az európai uniós postai irányelveknek megfelelően állapít meg szabályokat a levelek átfutási idejére, ez alapján a levelek 97 százalékát 5 napon belül kell kézbesítenie a postának. Ennek az európai sztenderdnek megfelelő elvárás a sárga csekkeket tartalmazó levelekre is vonatkozik.
(14.40)
Ezt a követelményt a posta eddig minden évben teljesítette, így 2016-ban is.
A forgalom nagyságát érzékeltetve: 2016-ban az ügyfelek több mint 200 millió csekket fizettek be postán. A tavalyi év folyamán a számlalevekkel kapcsolatosan a postához 552 panasz érkezett. Tehát a panasszal érintett ügyek száma a számlalevelek teljes volumenének 0,018 ezrelékét jelenti, ezért kérem, hogy ne hivatkozzon a magyar lakosság többségére, mert ez egyszerűen nem igaz. (Közbeszólások az MSZP soraiból.) Ugyanakkor minden küldemény sorsa fontos, a Magyar Posta minden ügyfélpanaszt az erre szolgáló eljárásrend szerint kivizsgál, és erről írásban tájékoztatja az ügyfeleket.
A küldemény jellegét, ezáltal a szolgáltatás formáját a küldemény feladója határozza meg. A sárga csekkeket tartalmazó számlaleveleket úgynevezett nem könyvelt küldeményként tömegesen adják fel. A küldemény nem könyvelt jellege azt jelenti, hogy azokat a Magyar Posta egyedileg nem azonosítja. Ez kevesebb információt jelent, szemben a könyvelt küldemények adataival, melynek alapján pontosan nyomon lehet követni a feladástól a kézbesítésig eltelt munkafázisokat. Éppen ezért a Magyar Posta a közeljövőben olyan fejlesztésekbe kezd, melynek eredményeként hatékonyabbá válik a közönséges levelek, így a sárga csekkek kezelése, kézbesítése, és a jövőben több információ fog rendelkezésre állni ezek postai útjáról.
A közüzemi számlák kiegyenlítése természetesen nagyon fontos kérdés, egyetlen számlalevél elkeveredése sem eredményezhet a fogyasztó számára olyan helyzetet, hogy emiatt többletköltséget viseljen, vagy urambocsá’ kikapcsolják nála a szolgáltatást. Éppen ezért minden közműszolgáltató köteles megfelelő módon, dokumentált módon felszólítani az ügyfelét a számlafizetésre, mielőtt felfüggesztené a szolgáltatást, másrészt köteles tájékoztatni az ügyfelet arról, hogy milyen lehetséges módszerekkel történhet az adott szolgáltatóknál a számlák kiegyenlítése.
Tisztelt Képviselő Asszony! Pillanatig nem mondjuk, hogy a 200 millió küldeményből néhány tucat vagy néhány száz nem keveredik el, de kérem, hogy erre a minimális hibahatárra tekintettel ne rontsa a Magyar Posta és a magyar postások hitelét. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiból.)
Felszólalások: Előző 58 Következő Ülésnap adatai