Készült: 2024.09.20.09:56:03 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

145. ülésnap (2008.05.13.), 340. felszólalás
Felszólaló Dr. Baráth Etele (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:11


Felszólalások:  Előző  340  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. BARÁTH ETELE (MSZP): Tekintettel a késői órára, megígérem, hogy nem fogok többet szólni ebben a logisztikai kérdéskörben. Ami Taszár és Kaposvár viszonyát illeti, elég közel helyezkedik el a kettő, hogy ne presztízskérdést csináljon a város, hogy a városban legyen az, ami kultúra, ami tudomány, ami a lakás és mindenfajta szolgáltatás, és Taszáron legyen az, ami mindenfajta teher és egyéb dolgok, de nem ezért szóltam.

Az elején elmondtuk, hogy egy olyan módosító indítvány van, amely kiemeli, megszünteti ezt a logisztikai problémakört, és mindjárt fogom indokolni nagyon röviden, hogy miért. Ugyanakkor a repülőtér kérdésében az általános megfogalmazást visszaveszi. Ahhoz lehet majd kapcsolódni. Hogy miért vesszük ki többek között, és miért javaslom, hogy ki legyen véve az egész logisztikai kérdéskör? Ma a logisztikáról szóló nemzetközi szakirodalomban egy logisztikai központ átlagos vonzáskörzete 800 és 1200 kilométeres távolságban van. Gyakorlatilag ma Európában három ilyen nagy logisztikai központ az, amit az Unió gyakorlatában logisztikának fogadnak el. Ez már sokkal több annál, mint amiről én eddig beszéltem - raktározás, átszerelés, kiszállítás, minden. Ezek a logisztikai központok jelentős hozzáadott értéket termelnek azáltal, hogy mindenfajta magas szellemi értékű termelőeszközök együttes megjelenése a kutatás és fejlesztés hátterével együtt van ott.

(22.50)

Magyarországon egyetlenegy ilyen hely van ma, amely erre alkalmas volna, ez Dunaújváros térsége, ahol a Duna, Taszár mint repülőtér, csak hogy Taszárt hozzam, a vasútvonal, valamint a 8-as út, ami keresztbe megy, valamint az, hogy az Adriai-tengertől, a kikötőktől és Konstancától ezer kilométeres távolságon belül van. Ez lehetővé teszi azt, hogy mint egy közép-európai logisztikai központ, a távol-keleti szállításoknak feleljen meg, tehát ami igazi logisztikája ennek az egész közép-európai térségnek. Ezért amivel itt most játszadozunk, Taszárral, Kaposvárral, Nagykanizsával, a többivel (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.), egy teljesen más lépték, ezért ki is került ebből.




Felszólalások:  Előző  340  Következő    Ülésnap adatai