Készült: 2024.09.23.11:55:47 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

15. ülésnap (2006.07.17.), 30-32. felszólalás
Felszólaló Nógrádi László (KDNP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:19


Felszólalások:  Előző  30 - 32  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

NÓGRÁDI LÁSZLÓ (KDNP): Köszönöm a szót. Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Miniszter Úr! Az utóbbi években folyamatosan emelkedett a rédicsi, letenyei határátkelőhelyek térségében áthaladó, nemzetközi áruszállításban részt vevő tehergépjárművek száma. A közelmúltban elkészült az M7-es autópálya Becsehely-Letenye és az M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós között, így a Becsehely-Letenye-Murarátka-Csörnyeföld-Dobri településeken élők megszabadultak a hosszú évek óta nagy problémát jelentő teherforgalomtól. A továbbhaladás egyetlen útja Tornyiszentmiklós-Lovászi-Lenti-Rédicsen keresztül vezet Szlovéniába.

Az uniós csatlakozást követően előre nem várt mértékben, drasztikusan megemelkedett az említett településeken áthaladó teherforgalom, ugyanez történt a 86-os úton Zalabaksa-Kálócfán keresztül Rédics felé. 2006 áprilisában csak a rédicsi határátkelőhelyen áthaladó 132 751 járműből 74 124, azaz napi 2471, óránként 103 volt tehergépkocsi. A folyamatos kamionsorral sajnos a balesetek száma is egyenes arányban emelkedik, veszélyeztetve az itt élők életét és otthonaik biztonságát. A normális életfeltételek biztosítása, a balesetek megelőzése, valamint a biztonságos közúti közlekedés érdekében a térség számára egyetlen lehetséges megoldás a 86-os útról Lentit és a veszélyeztetett falvakat elkerülő, M70-es autóútra való csatlakozás megépítése.

A problémát folyamatosan jeleztem: 2003 augusztusában, 2004 júniusában dr. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszternek, 2004 júniusában dr. Lamperth Mónika belügyminiszter asszonynak, 2004 júliusában Medgyessy Péter miniszterelnök úrnak, 2004. szeptember 17-én átadtam egy levelet Gyurcsány Ferenc miniszterelnök úrnak, majd 2005 januárjában és áprilisában dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter úrnak.

A probléma enyhítését jelentené a kamionok egy részének vasúton történő továbbítása, ezért uniós forrásból, egyre szorosabbra fűzve gazdasági kapcsolatainkat a szomszédos Szlovéniával, elkezdtük a Rédics-Lendva, második világháborúban felszámolt vasútszakasz terveinek és felépítésének a munkáit. Derült égből villámcsapásként ért bennünket, hogy a gazdasági miniszter a felszámolandó vasútvonalak közé sorolta a Zalaegerszeg-Rédics vonalat. Mialatt mi a második világháború sebeinek gyógyításán dolgozunk, és a közelmúltban szinte valamennyi, az érintett vonalon lévő vasútállomást felújítottuk, addig a kormány felszámolja mögöttünk a hátországot.

Ha valakinek, önnek, a gazdasági miniszternek tudnia kell, hogy a gazdaság fejlődésének legfontosabb motorja a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) Kérem a kormányt, teremtse meg a forrásokat az említett településeket elkerülő út megépítéséhez...

ELNÖK: Képviselő úr!

NÓGRÁDI LÁSZLÓ (Fidesz): ...és a vasútvonalak felszámolásával ne gátolják e térség fejlődését célzó törekvéseinket.

Várom válaszát. (Taps a Fidesz és a KDNP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  30 - 32  Következő    Ülésnap adatai