Készült: 2024.05.16.02:04:49 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

16. ülésnap (2006.07.24.), 80. felszólalás
Felszólaló Dr. Lázár János (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 3:07


Felszólalások:  Előző  80  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

LÁZÁR JÁNOS (Fidesz): Köszönöm szépen, elnök úr. Igen tisztelt Házelnök Úr! Tisztelt Miniszter Úr! "Nem hazudtam, csak nem bontottam ki az igazság minden részletét" - szól egy újkori politikai klasszikus nem igazán régen megjelent idézete, amelyben a választási ígéreteket próbálja meg nem történtté tenni.

(15.40)

Igaz, hogy ez általában az államháztartási hiányra és a gazdasági helyzetre vonatkozik, most ezt a megjegyzést egy infrastrukturális beruházás kapcsán szeretném egy kicsit más megvilágításba helyezni; talán egy jó baloldali kormányzati példa arra, hogy mit is jelenthet ez a mondat, amikor nem bontja ki a kormány az igazság minden részletét.

2001-ben születik arról kormányzati döntés, hogy teljes egészében négysávos úttal kötik össze Szegedet és Hódmezővásárhelyt, hiszen már csak 12,5 kilométer maradt kétsávosan az elmúlt évtized fejlesztéséből. 2002-ig a 12,5 kilométerből megépült 6 kilométer, így könnyen számolható, hogy 5,5 kilométer az, amely a Szeged és Hódmezővásárhely útszakasz közepén - tehát az eleje és a vége megépült - kimaradt. Sajnos, máig nem ismert okok miatt a kormányzat leállította a megkezdett beruházást, így négy éve a területen egy kapavágás sem történt, holott ez a 4,5-5 kilométer választja el Hódmezővásárhelyt, hogy az M5-ös autópályához csatlakozzon, vagy éppen attól, hogy Szegeddel gazdasági és társadalmi kapcsolatait adott esetben szorosabbra fűzze. De nem felejteném el azt is megjegyezni, hogy az Országos Közlekedéstudományi Intézet a Magyar Köztársaság második legveszélyesebb útszakaszának nevezte ezt az utat.

Talán azt jelenti a baloldali kormányzat ígérgetése, hogy beszéljünk nagy infrastrukturális fejlesztésekről, majd amikor eljön a választás, akkor ne bontsuk ki az igazság minden egyes részletét, hogy erre nincs lehetőség. Fantasztikus volt a kormányzat teljesítménye, mert ígéretek hangzottak el 2003-ban, hogy nyugalom, 2004-ben megépül; 2004-ben, hogy 2005 decemberére bizton járhat rajta mindenki; s 2005-ben pedig, hogy legkésőbb a választási kampányra készen lesz. Ehhez képest máig nem épült semmi sem, azzal együtt, hogy ez Szegednek, Békéscsabának egyformán érdeke, a 47-es főút köti össze az ország keleti részét, és meglepő módon nemcsak fideszesek, hanem szocialisták és SZDSZ-esek is közlekednek ezen az útszakaszon.

Azt szeretném megkérdezni miniszter útról, hogy van-e arra lehetőség, hogy végre kibontsuk az igazságot, és megmondjuk őszintén Kelet-Magyarország polgárainak, hogy mikor fog megvalósulni ez a középső 4,5-5 kilométeres elmaradt szakasz. Hány embernek kell még meghalnia? Csak megjegyezném, hogy az elmúlt évtizedben, az elmúlt években 11 halálos és 36 igen súlyos kimenetelű baleset történt.

Én arra szeretném kérni a miniszter urat, tegye meg, hogy őszintén és nyíltan megmondja itt a parlament nyilvánossága előtt, hogy ha már négy évet vártunk, melyik az a ciklus, amikor alkalom nyílik egy megkezdett kormányzati beruházás befejezésére. Még egyszer mondom: nem új kormányzati beruházásról van szó, a Szeged és Vásárhely közötti útszakasz már majdnem négysávos - 20 kilométeren -, 5 kilométer az út kellős közepén kétsávos maradt. Én nem hiszem, hogy ez a kormányzatnak különösképpen megérné.

Várom megtisztelő válaszát. (Taps az ellenzéki pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  80  Következő    Ülésnap adatai