Felszólalás adatai
285. ülésnap (2006.02.06.), 176. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Gulyás József (SZDSZ) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 2:13 |
Felszólalások: Előző 176 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
GULYÁS JÓZSEF (SZDSZ): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! Tisztelt Országgyűlés! Mindannyiunk közös érdeke, hogy csökkenjen a közúti balesetek száma, így különös figyelmet kell fordítanunk azokra az útszakaszokra, ahol az átlagosnál gyakrabban történnek balesetek.
Pest megyében a 11-es számú főút Szentendre előtti, 13-as és 16-os kilométerszelvény közötti szakasza a statisztikák alapján az egyik leginkább veszélyeztetett terület. Ezen az útszakaszon 2001 és 2005 között jelentős számú közúti baleset történt, 44 könnyű sérüléssel járó, 15 súlyos, 9 halálos kimenetelű baleset; 18 ember vesztette életét, 96 ember pedig súlyosabban megsérült ezekben a balesetekben. Érdemes ezért megvizsgálni, milyen lépéseket tehetünk a balesetek megelőzése, csökkentése érdekében, valamint a közúti biztonság javítása érdekében.
A legsúlyosabb tragédiák általában a frontális karambolok, amikor a saját sávjukban szabályosan közlekedő autósokat a szembejövő sávból átsodródó járművek veszélyeztetik. Ezek a balesetek megelőzhetőek lennének. A megoldás az érintett kétszer kétsávos útszakasz sávjainak fizikai elválasztása, ezzel érdemben lehetne csökkenteni a súlyos közúti balesetek, köztük a halálos kimenetelű balesetek számát.
Végre idén tavasszal megkezdődik az M0-s északi körgyűrű hídjának építése, ez pedig az építés ideje alatt, de az átadást követően is megnövekedett forgalmat eredményez majd ezen az amúgy is fokozottan balesetveszélyes útszakaszon. Az ellentétes irányú forgalmi sávok fizikai elválasztására szakmailag kimunkált megoldásnak, melyet a Magyar Közútkezelő Kht. Pest megyei munkatársai készítettek, a várható összköltsége nem haladja meg a 120 millió forintot.
Tisztelt Miniszter Úr! Ezek alapján a kérdéseim: támogatásra érdemes megoldásnak tartja-e a GKM vezetése a 11-es számú főút említett szakaszán történő balesetek számának csökkentésére irányuló kezdeményezésemet? Beépíthetőek-e ennek a költségei az M0-s északi körgyűrű hídjának kivitelezéséhez kapcsolódó beruházások költségei közé?
Várom a miniszter úr megtisztelő válaszát. (Szórványos taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 176 Következő Ülésnap adatai