Készült: 2024.09.21.12:09:17 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

98. ülésnap (2019.11.25.), 46. felszólalás
Felszólaló Demeter Márta (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:13


Felszólalások:  Előző  46  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DEMETER MÁRTA (LMP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Ismét kérdéssel fordulok önhöz az Egyiptomba szállítandó vasúti járművekkel kapcsolatos projektről. Immár egyébként hetedik alkalommal kérdeztem írásban és már kétszer szóban, ez a harmadik alkalom. Eddig mindig üres szólamokat mondtak csak. Én nagyon remélem, hogy most kapok majd választ.Az orosz Transzmasholding megvásárolni kívánja a Dunakeszi Járműjavító üzletrészének felét, vagyis többségi befolyást szerezhet az orosz cég a konzorcium magyar tagja felett, amely vasúti kocsikat szállíthat Egyiptomba. Mellesleg a tulajdonszerzés versenyeztetés nélkül történik.

Ön kérdésemre már kétszer elkerülte az érdemi válaszadást, szóban is arra hivatkozott, hogy 1300 vasúti kocsi hazai gyártásáról szól ez a projekt, ám ugyanaznap még arról írt a Direkt36 az önök közlése alapján, hogy az Eximbank által nyújtott hitelhez szükséges legalább 50 százalékos magyar beszállítói arány úgy fog teljesülni, hogy a megrendelt 1300-ból legalább 651 vasúti kocsi Magyarországon kell hogy elkészüljön. Az is kiderült, hogy a többi nagyrészt Oroszországból fog érkezni, a maradék körülbelül 150-et egyébként majd Egyiptomban gyártják, orosz felügyelettel.

Tehát mind ez idáig nem tudtak, államtitkár úr, olyan fontos kérdésekre válaszolni, mint hogy a magyar embereknek mi ebben az érdeke, milyen haszna van a magyar embereknek ebből. Az egyiptomi vasúti kocsiknak milyen elemeit gyártja majd a Dunakeszi Járműjavító? Mely cégek, milyen tevékenységre, milyen hitelt kapnak az Eximbankból a magyar adófizetők pénzéből? De lévén, hogy ezekre egyszer nem tudtak válaszolni, én ezeket írásban beadom inkább, államtitkár úr.

Egyetlen kérdésre válaszoljon most, szóban: a Transzmasholding elmúlt heti bejelentése alapján az első típuskocsik leszállítása Egyiptomba 2020 első negyedévében megtörténik, tehát négy hónapon belül. A kérdésem, hogy ebből a körülbelül 20-30 kocsis leszállításból mennyi a magyar részvétel. Ebből hány kocsi készül konkrétan itt Magyarországon, hány magyar ember, magyar munkás dolgozik ezen konkrétan (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret lejártát.), hány magyar munkahely született ebből? Köszönöm. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  46  Következő    Ülésnap adatai