Felszólalás adatai
233. ülésnap (2009.10.19.), 160. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Kékkői Zoltán József (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 1:56 |
Felszólalások: Előző 160 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KÉKKŐI ZOLTÁN JÓZSEF (Fidesz): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Az Ormánságot átszelő 62. számú vasútvonal sajnos nem élhette meg a közelgő századik születésnapját, mert az 1912-ben átadott vonalon 2007 márciusában megszűnt a személyszállítás. A vasútvonal üzemképes részén, a Villány-Harkány vonalon már teherszállítás sem folyik. Az idén nyáron a Nagyharsány és Drávafok közötti szakaszon a még működő fénysorompók közül tízet leszereltek. A leszerelés indoka - amint az ormánsági körzeti tévében elhangzott - az állagmegóvás, illetve vagyonvédelem volt, illetve az az érv, hogy a MÁV Zrt. így mintegy 65 millió forintot tud megtakarítani. Ez érdekes, mivel a MÁV hivatalos elszámolása szerint mindössze 3 millió forintot öltött az említett útszakasz fénysorompóira, s ebbe az értékbe beleszámították az 1,2 millió forintos rongálási költséget is. A fénysorompók leszerelése 10 millió forintba, az esetleges visszaszerelés pedig több mint 15 millió forintba kerülne az adófizetők pénzéből.
A vasúti szárnyvonal megszüntetése megnehezíti az ott élők közlekedését, a fénysorompók leszerelésével pedig a maradék reményét is el kívánja venni az állam annak, hogy a 62. számú vasútvonalon még valaha személyszállítás lesz, hiába használják a szüneteltetés szót.
Kérdezem államtitkár úrtól, hogy mivel indokolták a Villány és Harkány közötti szárnyvonal megszüntetését. Milyen szakmai szempontok alapján döntöttek a 62. számú vasútvonal fénysorompóinak leszerelése mellett? Ehelyett miért nem indítják inkább újra a Villány és Harkány közötti vonatközlekedést?
Köszönöm a figyelmet.
Felszólalások: Előző 160 Következő Ülésnap adatai