Készült: 2024.04.29.12:00:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

25. ülésnap (2018.10.01.), 256. felszólalás
Felszólaló Szabó Szabolcs (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:06


Felszólalások:  Előző  256  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZABÓ SZABOLCS (LMP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Az utóbbi bő egy hónapban nagyon sokat, nagyon sokszor hallhattunk arról, hogy a választókerületemhez tartozó Csepelen és Csepel-szigeten milyen közlekedési problémák alakultak ki. Én magam is a parlamentben ezt többször szóba hoztam. De azért fontosnak tartom megjegyezni, hogy ne felejtkezzünk meg arról, hogy a Kis-Duna túloldalán fekvő Soroksáron sem jobb érdemben a helyzet, és nagyon sürgős segítségre lenne szüksége Soroksárnak is.Az a helyzet ugyanis, hogy egyrészt ugyanúgy, mint Csepel esetében, itt is megfigyelhető, hogy a budapesti agglomeráció déli részéről egyre többen és többen jönnek be reggel Budapestre, és utaznak haza este a lakóhelyükre. A szuburbanizációnak van egy ilyen káros mellékhatása, amit sajnálatos módon a közlekedési infrastruktúra egyszerűen nem követett. Az én irodám például ott van Soroksáron a Grassalkovich út 144. mellett. Ha kimegyünk az iroda elé  van egy rossz szokásom, sajnos hogy dohányzom, remélem, ezt senki nem veszi reklámnak, mindenki szokjon le, ezt üzenem innen is , nem tudunk beszélgetni egymással, azzal például, aki ott sétál az utcán, mert olyan hangzavar van. Ilyen nagy forgalom van Soroksáron a Grassalkovich úton.

Ráadásul van egy még nagyobb probléma ennél, nevezetesen az, hogy a Budapest-Kelebia vasútvonal budapesti szakasza átvágja a kerületet. Érdemben három helyen lehet átmenni ezen a vasútvonalon. Van a Tárcsás utcai szintbeli kereszteződés, van a Vecsés úti kereszteződés, csak sajnos az sehova nem vezet, tehát a túloldalon nincs kiépítve az úthálózat, és van egy lehetőség még, hogy az Ócsai út felé tegyen valaki egy nagy kerülőt, ha át akar jutni a kerület túlsó felére. Csak ott az a baj speciel, hogy az az M0-áshoz tartozik, és mind az M0 lecsatlakozó része, tehát az M51-es, mind az M5-ös városba bevezető szakasza autópályamatrica-köteles. Magyarul: spórolás miatt az emberek merre közlekednek Soroksár egyik részéből a másikba vagy a túloldalon lévő bevásárlóközpontokba? A Tárcsás utcai kereszteződésnél.

Mindenkinek tudom javasolni, hogy ha van egy kis ideje és vezet autót, akkor kerüljön arra egyszer egyet, és meglátja azt, hogy mennyire kezelhetetlen az a helyzet, hogy folyamatosan szinte le vannak eresztve a sorompók, mert napi 80 vonat megy el ott nagyjából egy nap, és nagyon szűk, keskeny utcák vannak, ahol egyirányúsítással próbálták kicsit rendezni a forgalmat, de a valóságban az történik, hogy a csúcsidőszakban százméteres sorok alakulnak ki. Nemcsak önmagában az a baj, hogy aki az autóban ül, nem tud előrehaladni, hanem feleslegesen áll, ez levegő- és zajszennyezéssel jár, az út mellett élőket  mondom, nagyon keskeny, szűk utakat kell elképzleni , az ő egészségüket károsítják ezáltal. Aki ott lakik, az nem tud az autójával ki-beállni, magyarul, reggel nem tud elindulni a munkahelyére, este nagyon sokszor nem tud hazamenni, mert ő is belekerül a dugóba, és mivel, mondom, egyirányú utcákról beszélünk sokszor, ezért a mentő sem tud rendesen közlekedni.

Ezen mindenféleképpen változtatni kell. Rövid távú megoldás az lenne, hogy legalább az M51-es, illetve az M5-ös bevezető szakasza legyen autópályamatricadíj-mentes. Én ezt már fölvetettem a minisztériumnak, de elutasították. Innen javasolnám még egyszer a kormánynak, hogy ezt fontolja meg, mert érdemben tudna levenni a Tárcsás utcai kereszteződés forgalmáról ez a megoldás. Ez nem lenne nagy kiesés, valljuk meg őszintén.

A másik megoldás pedig az lenne, hogy kell egy vasúti aluljáró. Régen volt egy vasúti felüljáró, csak azt lebombázták még a világháborúban. Az már nem is felelne meg a mostani követelményeknek, csak a csonkjai állnak. Azt kellene csinálni, hogy a Vecsés út környékén egy vasúti aluljárót kellene építeni. Ezt tudja mindenki. Jártam a MÁV-nál, ők is elismerték, hogy nagy a forgalom, kellene, de ők nem tudnak vele mit csinálni. Még akkor elmentem a MÁV-hoz, amikor tervezési szakaszban volt a Budapest-Belgrád vasútvonal kialakítása, a felújítás tervezése, de nem sikerült elérni, hogy beletegyék ebbe a 750 milliárdos projektbe, ebből sajnos kiesett. Innentől kezdve az önkormányzatra hárulna a feladat. A kerületi önkormányzatnak annyi pénze volt, hogy egy tervet készíttessen erre, és el is fogyott az erre szánt pénze, hiszen nincs 10-15 milliárdja. A fővárosnak meg nincs pénze.

Éppen ezért fontos lenne, hogy a kormányzat szánjon erre pénzt, mert a soroksáriak érnek annyit, hogy ne hagyjuk őket a dugóban állni és rossz levegőt szívni. Úgyhogy kérem a kormányt, támogassa ezt a projektet.

Köszönöm szépen. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  256  Következő    Ülésnap adatai