Készült: 2024.09.22.11:36:18 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

153. ülésnap (2016.05.17.), 74. felszólalás
Felszólaló Tasó László (Fidesz)
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:05


Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TASÓ LÁSZLÓ nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Kelenföld vasútállomáson az elmúlt években a forgalom szerkezetét és technológiáját alapvetően befolyásoló változások történtek. Többek között befejeztük a 4-es metrót, az elővárosi közlekedést több területen is fejlesztettük, és korszerű motorvonat-beszerzések is megtörténtek. Ezenkívül azt terveztük, hogy áthelyezzük a járműkarbantartás területét és feladatait, mert ez lehetővé teszi azt, hogy üzemtakarékosabban működjön a vasút. Tehát a legelső és legfontosabb lépés, amit tudni kell, s amiben léptünk is, hogy ennek a lehetőségét vizsgáljuk meg. Ez meg is történt, és nem történik más, mint hogy felszámoljuk a rozsdaövezeti területünket. A vasútnak azt a részét számoljuk fel, amelyet már egyébként sem használnak, tehát az üzemvitelhez semmiképpen nem szükséges. Gondolom, abban ön is egyetért, hogy inkább zöldövezet, mint rozsdaövezet legyen; a szándékunk egyértel­műen ez.

A magyar kormány megbízta a fejlesztési tárcát azzal, hogy vizsgálja meg az átalakítással kapcsolatos tennivalókat. Ez alapján indultunk el és kezdtük meg a Déli pályaudvar áthelyezésének funkciójával kapcsolatos tervezéseket. Tehát előkészületeket kezdünk el és fejezünk majd be, s ennek kapcsán fog elkészülni egy átfogó budai vasútfejlesztési koncepció. A kormány egyébként előkészített nagyon fontos, kiemelt jelentőségű budapesti beruházásokat. Tájékoztatnám, hogy ilyen a háromvágányú kapcsolat megépítése Kelenföld és Ferencváros között, és amint említette, a ráckevei HÉV-vonal fejlesztése is. S el ne felejtsem semmiképpen sem, hogy Kelenföld és Ferencváros állomások között lesz új elővárosi megálló, a 3-as metróhoz pedig a Népliget felőli megálló is ki fog épülni.

Tehát amit említett és polémiaként hozott fel, az valóban így van, de az elképzelés, a koncepció kezeli ezeket. Úgy tervezi meg a magyar kormány, hogy az átalakítással együtt a hiányzó megállókat is kiépítse. 2017-ig ütemezetten valósítjuk meg a beruházást, de a pályázatokat még meg kell vizsgálnunk, értékelnünk kell, és ez meg fog történni még ebben az évben. Köszönöm szépen a figyelmüket.




Felszólalások:  Előző  74  Következő    Ülésnap adatai