Készült: 2024.09.23.19:57:57 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

153. ülésnap (2016.05.17.), 206. felszólalás
Felszólaló Dr. Fónagy János (Fidesz)
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka előterjesztő nyitóbeszéde
Videó/Felszólalás ideje 4:46


Felszólalások:  Előző  206  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár, a napirendi pont előadója: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselőtársaim! A törvényjavaslat a tevékenységüket legálisan, a személyi és műszaki feltételek betartásával végző, adót fizető taxisok érdekében kez­deményezi a még keményebb szankciók beve­zetését. Azt a meggyőződésünket tükrözi, amely szerint az előírásokat szándékosan figyelmen kívül hagyó és ezzel jogosulatlan versenyelőnyhöz jutó vál­lal­kozásoknak nincs helye a taxiszolgáltatások piacán.

Az önök előtt lévő törvényjavaslat kiemelt célja, hogy az engedély nélkül személygépkocsival végzett személytaxi-szolgáltatások hatékonyabban szankcio­nálhatók legyenek. Az intézkedések célja kizárólag a jogellenes tevékenységek végzésének megaka­dá­lyo­zása. A törvényjavaslat a személyszállítási szolgál­ta­tásokról szóló törvény módosításával lehetőséget biz­to­sít arra, hogy más, megelőző hatósági intézkedések eredménytelensége esetén a jogellenesen működő taxi- vagy taxi jellegű diszpécserszolgáltatásokhoz való internetes hozzáférés megakadályozható legyen. Ennek érdekében lehetővé teszi, hogy a hatóság elrendelhesse az olyan internetes tartalom blok­ko­lá­sát, amely közvetlen hozzáférést biztosít a jogellenes diszpécserszolgáltatáshoz, vagy az igénybevételhez szükséges lépések bemutatásával közvetlenül nép­szerűsíti azt. A honlapok, alkalmazások ideig­lenes blokkolása legfeljebb 365 napra szólhat.

Tisztelt Ház! A törvényjavaslat további szankciókat fogalmaz meg a jogellenesen működő személy­taxi, személyszállítás visszaszorítása érdekében azzal, hogy az engedély nélkül végzett tevékenységhez használt személygépkocsit meghatározott időtartamra, első alkalommal 6 hónapra, de ismételt szabályszegés esetén már 3 évre ki kell vonni a forgalomból. A közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló törvény módosítása olyan rendelkezést tartalmaz, amely szerint a személygépkocsival személyszállító szolgáltatást engedély nélkül végző járművezető a közúti közlekedési előéleti pontrendszerben 9 büntetőponttal, ismételt elkövetés esetén újabb 9 büntetőponttal sújtható. Ha a nyilvántartott pontok száma eléri vagy meghaladja a 18-at, az automatikusan a járművezető vezetői engedélyének fél évre történő visszavonásához vezet.

A törvényjavaslatban szintén szerepel a közúti közlekedésről szóló törvény módosítása. Az új rendelkezések értelmében, amennyiben a vezetői engedélyt kizárólag a már említett jogsértéshez kapcsolódó pontok megállapítása miatt vonták vissza, nem szükséges utánképzésben részt venni a járműveze­tőnek.

(16.20)

Tisztelt Országgyűlés! Kedves Képviselőtársaim! Az önök előtt fekvő javaslat ezután a közérdeklődésre okot adó rendelkezésen túlmenően szól a víziközlekedési törvény módosításáról is, amely elsősorban jogharmonizációs kötelezettséget teljesít, célja a termékbiztonság erősítése a kedvtelési célú vízi járművekre, motoros vízi sporteszközökre és tengerészeti felszerelésekre vonatkozó szabályozás módosítása útján. Végezetül a törvényjavaslatban szereplő, a közúti árutovábbítási szerződéssel kapcsolatos rendelkezések célja a jelenleg hiányzó törvényi szintű általános szabályok megalkotása és megállapítása.

Tisztelt Országgyűlés! Kérem önöket, hogy a T/10529. számú törvényjavaslatot megvitatni és a jogellenes személyszállítási tevékenységek működésének akadályozására irányuló kormányzati törekvéseinket támogatni szíveskedjenek. Köszönöm figyelmüket, elnök úr, köszönöm a lehetőséget. (Taps a kormánypártok soraiból.)




Felszólalások:  Előző  206  Következő    Ülésnap adatai