Felszólalás adatai
153. ülésnap (2016.05.17.), 206. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | előterjesztő nyitóbeszéde |
Videó/Felszólalás ideje | 4:46 |
Felszólalások: Előző 206 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár, a napirendi pont előadója: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselőtársaim! A törvényjavaslat a tevékenységüket legálisan, a személyi és műszaki feltételek betartásával végző, adót fizető taxisok érdekében kezdeményezi a még keményebb szankciók bevezetését. Azt a meggyőződésünket tükrözi, amely szerint az előírásokat szándékosan figyelmen kívül hagyó és ezzel jogosulatlan versenyelőnyhöz jutó vállalkozásoknak nincs helye a taxiszolgáltatások piacán.
Az önök előtt lévő törvényjavaslat kiemelt célja, hogy az engedély nélkül személygépkocsival végzett személytaxi-szolgáltatások hatékonyabban szankcionálhatók legyenek. Az intézkedések célja kizárólag a jogellenes tevékenységek végzésének megakadályozása. A törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosításával lehetőséget biztosít arra, hogy más, megelőző hatósági intézkedések eredménytelensége esetén a jogellenesen működő taxi- vagy taxi jellegű diszpécserszolgáltatásokhoz való internetes hozzáférés megakadályozható legyen. Ennek érdekében lehetővé teszi, hogy a hatóság elrendelhesse az olyan internetes tartalom blokkolását, amely közvetlen hozzáférést biztosít a jogellenes diszpécserszolgáltatáshoz, vagy az igénybevételhez szükséges lépések bemutatásával közvetlenül népszerűsíti azt. A honlapok, alkalmazások ideiglenes blokkolása legfeljebb 365 napra szólhat.
Tisztelt Ház! A törvényjavaslat további szankciókat fogalmaz meg a jogellenesen működő személytaxi, személyszállítás visszaszorítása érdekében azzal, hogy az engedély nélkül végzett tevékenységhez használt személygépkocsit meghatározott időtartamra, első alkalommal 6 hónapra, de ismételt szabályszegés esetén már 3 évre ki kell vonni a forgalomból. A közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló törvény módosítása olyan rendelkezést tartalmaz, amely szerint a személygépkocsival személyszállító szolgáltatást engedély nélkül végző járművezető a közúti közlekedési előéleti pontrendszerben 9 büntetőponttal, ismételt elkövetés esetén újabb 9 büntetőponttal sújtható. Ha a nyilvántartott pontok száma eléri vagy meghaladja a 18-at, az automatikusan a járművezető vezetői engedélyének fél évre történő visszavonásához vezet.
A törvényjavaslatban szintén szerepel a közúti közlekedésről szóló törvény módosítása. Az új rendelkezések értelmében, amennyiben a vezetői engedélyt kizárólag a már említett jogsértéshez kapcsolódó pontok megállapítása miatt vonták vissza, nem szükséges utánképzésben részt venni a járművezetőnek.
(16.20)
Tisztelt Országgyűlés! Kedves Képviselőtársaim! Az önök előtt fekvő javaslat ezután a közérdeklődésre okot adó rendelkezésen túlmenően szól a víziközlekedési törvény módosításáról is, amely elsősorban jogharmonizációs kötelezettséget teljesít, célja a termékbiztonság erősítése a kedvtelési célú vízi járművekre, motoros vízi sporteszközökre és tengerészeti felszerelésekre vonatkozó szabályozás módosítása útján. Végezetül a törvényjavaslatban szereplő, a közúti árutovábbítási szerződéssel kapcsolatos rendelkezések célja a jelenleg hiányzó törvényi szintű általános szabályok megalkotása és megállapítása.
Tisztelt Országgyűlés! Kérem önöket, hogy a T/10529. számú törvényjavaslatot megvitatni és a jogellenes személyszállítási tevékenységek működésének akadályozására irányuló kormányzati törekvéseinket támogatni szíveskedjenek. Köszönöm figyelmüket, elnök úr, köszönöm a lehetőséget. (Taps a kormánypártok soraiból.)
Felszólalások: Előző 206 Következő Ülésnap adatai