Készült: 2024.09.19.05:03:34 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

40. ülésnap (2014.12.15.), 317. felszólalás
Felszólaló Magyar Zoltán (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:58


Felszólalások:  Előző  317  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MAGYAR ZOLTÁN (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Képviselőtársaim! Esztergom kertváros-Almásfüzitő, Székesfehérvár-Komárom, Pápa-Csorna, Zalaegerszeg-Rédics, Székesfehérvár-Sárbogárd, Sásd-Komló, Balassagyarmat-Ipolytarnóc, Eger-Szilvásvárad, Abaújszántó-Hidasnémeti, Karcag-Tiszafüred, Mátészalka-Csenger, Mezőhegyes-Új­szeged, Lajosmizse-Kecskemét, Kunszentmárton-Laki­telek, Szentes-Orosháza. Mi a közös a felsoroltakban?

Bizony, a kiszivárgott információk szerint ezek azok a szárnyvonalak, amelyeket a vasútgyilkos kormány újabb áldozatainak tekinthetünk. Nem tudok és nem is akarok finomabban fogalmazni, hiszen amikor az MSZP-SZDSZ-kormányok elkezdték bezárni ezeket és az ehhez hasonló vasútvonalakat, akkor önök pont ugyanilyen vehemenciával fogalmaztak, és pont a vidék gyilkosainak nevezték teljes joggal egyébként a korábbi szocialista-liberális kormányokat.

(23.10)

Ráadásul pont azokon a vidékeken zárják be azokat a mellékvonalakat, ahol egyébként önökre a legnagyobb számban érkeztek a szavazatok és akiknek leginkább köszönhetik a mostani kétharmadukat is.

A közlekedésben egyébként jellemző sajnos most már két évtizede Magyarországon, hogy ha megtakarításról van szó, akkor állandóan a leépítés és a bezárás jut csak a mindenkori kormányoknak eszébe. Mindent újranyitunk, ugye emlékszünk még a szlogenre, a nyolcéves MSZP-SZDSZ-kormányzás alatt folyamatosan ezt hangoztatta az akkori ellenzék, az akkori Fidesz, most kormányra kerülve pedig azt tapasztaljuk, hogy ugyan kezdetben, az előző ciklus elején újranyitottak néhány mellékvonalat, azonban évről évre előkerülnek az újabb bezárási intézkedések.

Hiszen a hírek szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az őt képviselő Közlekedéstudományi Intézet által kidolgozott, egyébként a MÁV-Start néhány vezetője által is támogatott tervek alapján a távolsági vonatokon mintegy 4 százalék kerül kiiktatásra, illetve a 2014-15-ös menetrendben az általam már felsorolt vonalak bezárására is javaslatot fognak tenni, ami azért is érdekes, mert most december 14-én lépett életbe az új menetrend, és már most januártól, esetleg februártól ezek a változások fel is bolygatják ezt az új menetrendet.

Egyébként az érintett vonalaknak egy jó része ebbe az alibimenetes kategóriába tartozik, amikor két vonat jár egy nap, de van közöttük olyan, ahol négy vonatot is hajlandóak járatni. És csak azért említem meg, mert ilyen statisztikák mellett, ilyen ritka járatszámok mellett nekem ne jöjjön senki azzal, hogy mennyire hatékony az az adott vonal vagy éppen mennyire kihasznált, hiszen nyilvánvalóan, ha nem igazodik egy vasúti vonal az emberek igényeihez, és nem alkalmazkodik sem menetszámban, sem egyébként menetidőben ezekhez a megváltozott igényekhez, akkor nem lehet tőle elvárni olyan számokat, ami esetleg fiskálisan is produkálná azt, hogy nyereségesek lennének ezek a vonalak.

Négy évvel ezelőtt, ahogy mondtam már, a Fidesz-kormány nagyon hangzatos szavak és komplett népünnepély közepette nyitotta meg az MSZP által bezárt, megszüntetett vasúti vonalaknak egy jelentős részét, és egyébként biztosította az ott dolgozókat és az utazókat, hogy ezek a vonalak nagyon fontosak a kormánypárt számára, és nagyon fontos részét fogják képezni a jövőben a MÁV rendszerének.

2009-ben, ha visszaemlékszünk, az akkori ellenzék vidékgyilkosnak nevezte a kormányt, így most szeretném megkérdezni akkor a kormánypártiakat, hogy ezt most önmagukra is fogják-e majd használni, vagy esetleg, gondolom, nem fognak megsértődni, ha ezek után itt teljes joggal fogjuk ezt önökre használni.

Ha reálisan akarjuk látni a dolgokat, akkor én úgy gondolom, hogy két variáció létezik. Az első, hogy valóban nincs szükség ezekre a vasútvonalakra, itt nagyon hangsúlyozottan aláhúznám, hogy a Jobbiknak ez nem az álláspontja, de ha megengedjük, hogy önöknek ez, akkor azt kell feltennem, hogy feleslegesen tartotta fenn a kormány évekig ezeket a vasútvonalakat, és húzott ki az adófizetők pénztárcájából sok-sok pénzt évente. Ha a második lehetőség igaz, és valóban szükség van ezekre a vonalakra, akkor viszont, ahogy már említettem, célzást tettem erre korábban is, a kormány saját magát köpi szembe, és legfőképpen az ott élőket.

A kiszivárgott hírre sajnos semmilyen kormányzati reakció nem érkezett, ez csak tovább borúsítja a helyzetet, így arra szólítom fel a kormányt ezúton is, itt még az ünnep előtt, hogy cáfolja meg ezt a hírt, ha pedig nem tudja, akkor tényleg válaszoljon arra a kérdésre, hogy teljes joggal nevezhetjük-e önöket és nevezhetik-e saját magukat vidékgyilkosoknak, ahogy a korábbi kormányokkal ezt tették. Köszönöm a szót, elnök úr. (Taps a Jobbik soraiból.)




Felszólalások:  Előző  317  Következő    Ülésnap adatai