Készült: 2024.04.28.09:11:43 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

235. ülésnap (2009.10.26.), 164. felszólalás
Felszólaló Dr. Hörcsik Richard (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:16


Felszólalások:  Előző  164  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. HÖRCSIK RICHARD (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! A múlt héten megjelent menetrendi koncepcióból a mintegy százezer zempléni polgár számára az derült ki, hogy a Budapest-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely nemzetközi fővonal mintegy 41 kilométernyi, Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalszakaszát kihagyták az országos megrendelésű személyszállítási hálózatból. Ugyan még szerepel a szakmailag javasolt országos jelentőségű vasúthálózatban, de már nem kapna országos megrendelésű személyszállítást, amely hátrányosan érintené a Zemplénben élőket, mert például a fővárosba és Miskolcra sem lenne közvetlen, átszállások nélküli személyszállítás, így az országos megrendelésű személyszállítási hálózatba csak Szerencsen lehetne bekapcsolódni.

Tisztelt Miniszter Úr! Vonalunkon a személyszállítást jelenleg is a rossz komfortérzet és hosszú eljutási idő jellemzi. Néhány éve pedig azzal büntetik az itt lakókat, hogy megvonták a rendszeres intercityjáratokat és a közvélemény tiltakozása ellenére sem állították vissza.

(16.20)

Most pedig, a vonalak besorolásakor arra hivatkoznak, hogy azért nem kerülhet az országos megrendelésű személyszállítási hálózatba, mert nincs rendszeres intercity-közlekedés. A 37-es főút pedig nem biztonságos a rendszeres autóbuszos személyszállításra. Ráadásul az említett vonalon gőzerővel folyik, hála istennek, a villamosítás és a pálya-korszerűsítés előkészítése. A tervek már elkészültek, az engedélyek is hamarosan kiadásra kerülnek. Eddig közel negyedmilliárd forintot költöttek rá. A szakértők szerint viszont, ha ez megvalósul, része kell hogy legyen az országos megrendelésű személyszállítási hálózatnak a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalszakasz is. Ugyanakkor az új besorolás veszélyezteti ennek a tíz év óta várt beruházásnak a megvalósítását.

Kérdezem miniszter urat, miért akarják ismét megnehezíteni a zempléni polgárok vasúti közlekedését. Van-e rá lehetőség, hogy az országos megrendelésű személyszállítási hálózatba tartozzunk ismét? Mikorra szervezik meg a regionális vasúti közlekedést? Hogyan történik a finanszírozás? Mennyi vagyont kapnak a regionális vasutak?

Várom megtisztelő válaszát. (Szórványos taps a Fidesz és a KDNP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  164  Következő    Ülésnap adatai