Készült: 2024.04.27.21:54:35 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

235. ülésnap (2009.10.26.), 150. felszólalás
Felszólaló Hónig Péter
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 1:22


Felszólalások:  Előző  150  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HÓNIG PÉTER közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Önnek is csak azt tudom mondani, ahol eddig közösségi közlekedés volt, ott továbbra is lesz. Azért szeretnénk a párhuzamosságokat és az ebből eredő többletkifizetéseket csökkenteni, hogy a felszabaduló anyagi forrásokat jó irányba lehessen összpontosítani.

Az országos jelentőségű menetrend lényegesen előnyösebb lesz az utasok számára, ezen a hálózaton a vasúti közlekedés preferenciáját szeretnénk biztosítani a buszossal szemben. Ütemes menetrendet fogunk bevezetni, és a menetidő mintegy tíz perccel fog átlagosan csökkenni. Azokon a szárnyvonalakon, ahol kevés az utas és párhuzamosságok vannak, ott azt a megoldást fogjuk választani, amelyik gazdaságilag előnyösebbnek tűnik.

Tehát mindazok, akik eddig a vasúton közlekedtek, ugyanolyan vagy annál jobb körülmények között, jobb menetrendben, nagyobb sebességgel - hiszen az autóbuszok nagyobb sebességgel tudnak közlekedni -, sokszor légkondicionált körülmények között el tudják érni a céljukat.

Tehát azt gondolom, hogy az aggodalmuk felesleges. A turisztikai igényekre pedig már többször reflektáltam, ha ott olyan nagy turistaforgalom van, ami indokolttá tenné a vasút működtetését, akkor azt üzleti alapon is meg tudják tenni a helyiek, hiszen a turisztikai forgalomnál kedvezményekre nincs lehetőség.

Köszönöm a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  150  Következő    Ülésnap adatai