Készült: 2024.04.28.08:46:12 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

235. ülésnap (2009.10.26.), 120. felszólalás
Felszólaló Dr. Kovács Zoltán (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka azonnali kérdésre adott képviselői viszonválasz
Videó/Felszólalás ideje 1:19


Felszólalások:  Előző  120  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KOVÁCS ZOLTÁN (Fidesz): Tisztelt Miniszter Úr! Vannak pénzügyi források, hiszen mintegy 100 milliárd forint megmaradt, többek között a 4-es metróból, a KÖZOP-ból, tehát a felüljárót 800 millióból Csornán meg lehetne építeni.

Miért volt kevés az utas? Azért, tisztelt miniszter úr, mert rossz menetrendet csinált a MÁV, rossz volt a megrendelés. Olyan lehetetlen időben kellett közlekedni, amikor az utasok nem szálltak fel a vonatra, majd ezt úgy váltották ki busszal, hogy a buszt ugyanebben az időben elindították. Ennek semmi értelme nem volt.

Ami pedig a pályahasználati díjat illeti: ha az önkormányzatok vennék birtokba ezt a vasútvonalat, vonatonként 13 ezer forintot kellene a magyar államnak fizetnie azért, hogy ott egy normál menetrendű vasutat el lehessen indítani.

Ami pedig a 10-es számú vonalat illeti: önök azt írják, hogy az országos megrendelésű vasútvonalaktól távol eső kisebb városok bekapcsolását az országos vérkeringésbe autóbusszal kell biztosítani, például Kalocsa-Mór-Pápa. Tájékoztatom, miniszter úr, hogy Pápa város lakosságát illetően az országban a 28. a háromszázhuszon-egynéhány városból. Ezen a vonalon több mint kétezer utas utazik naponta (Az elnök csengetéssel a hozzászólási idő leteltét jelzi.), ellentétben az országos megrendelésű másik vonallal, a 11-essel, ahol csak 528. Lehetetlen így közlekedést fejleszteni, viszont a térséget el lehet lehetetleníteni. (Taps a Fidesz és a KDNP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  120  Következő    Ülésnap adatai