Készült: 2024.04.27.19:58:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

235. ülésnap (2009.10.26.), 118. felszólalás
Felszólaló Hónig Péter
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:10


Felszólalások:  Előző  118  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HÓNIG PÉTER közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Egyetértek azzal, hogy a térség életében a közlekedési hálózat nagyon fontos, és azt hiszem, az a tevékenység, amit most folytatunk, pontosan ennek a fejlesztésére szolgál. Szeretnénk azokat a pénzügyi forrásokat egy irányban felhasználni, amelyek eddig a párhuzamosságok miatt szétforgácsolódtak.

A 14-es számú Pápa-Csorna vasútvonallal kapcsolatos fejleményeket nem tudom kommentálni. Azt gondolom, azért kerül felszámolásra, mert nem volt rajta utas. Most, amikor egyes vonalakon szüneteltetni kívánjuk a személyközlekedést, akkor a vonalakat még meghagyjuk, ha azon valakinek üzleti alapon megéri utasforgalmat biztosítani, akkor arra lehetőség van, és a teherforgalomnak sincs akadálya. Feltehetően ezen a 14-es vonalon sem teherforgalom, sem üzleti alapú személyforgalom nem volt. A 10-es számú Győr-Celldömölk vasútvonal az országos jelentőségű regionális megrendelésű vonalak között szerepel. Országos jelentőségű, mert része a különböző európai hálózatoknak, vasútvonalaknak.

Az áruszállításban fontos vonalakat jelöl ki a TER-rendszer Európában, így a közszolgáltatási személyszállítás szempontjából nem releváns, a TINA-hálózat pedig a 2004-ben újonnan csatlakozó országok egymás közötti forgalmában fontosabb vasútvonalakat foglalja magában. A 10-es számú vonal azért sorolható a regionális megrendelésű vonalak közé, mert interregionális, régiók közötti szerepet tölt be. A Budapest-Szombathely közötti eljutási lehetőségek közül a Győr-Celldömölk útirány a Győr-Csorna és a Székesfehérvár-Veszprém vasútvonal után a harmadik helyet foglalja el.

Ami pedig a vasút fejlesztéseit illeti, az európai országokhoz hasonlóan egyébként mi is beruházunk a vasúti infrastruktúrába. Az elkövetkező években uniós forrásból 500 kilométernyi vasútfejlesztés valósul meg. A visegrádi négyek országai közül hazánk közlekedési operatív programja tartalmazza a legnagyobb arányban a kötött pályás projekteket.

Köszönöm a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  118  Következő    Ülésnap adatai