Készült: 2024.05.15.20:53:46 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

202. ülésnap (2005.02.28.), 143. felszólalás
Felszólaló Földesi Zoltán (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:13


Felszólalások:  Előző  143  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

FÖLDESI ZOLTÁN (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Államtitkár Úr! Az egyenlő esélyek megteremtése érdekében kiemelt fontosságú feladat a tanévkezdés és a beiskolázás megkönnyítése a hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között élő gyermekek és családjaik számára. A kormány 2002-ben ingyenes tankönyvhöz jutási lehetőséget ígért minden rászorulónak, olyan problémát orvosolva ezzel, aminek megoldásával a korábbi kormányok adósak maradtak a társadalomnak.

 

(Dr. Kis Zoltánt a jegyzői székben Podolák György váltja fel.)

(16.40)

Az ingyenesség 2003. évi bevezetésekor a miniszter úr ígéretet tett a kedvezményezettek körének folyamatos bővítésére, mégis azt tapasztalom, hogy az ingyenes tankönyvhöz jutás rendszerét számos kritika érte az elmúlt időszakban, anélkül, hogy pontos képünk lenne arról, hogy a kedvezményezettek száma és a programban felhasznált támogatások mértéke mekkora.

Én megnéztem szűkebb környezetemben, Békés megye 5. számú választókerületében, ahol élek, hogy Szarvas és Gyomaendrőd térségében milyen ez az arány. Szarvas városban, a város általános iskolájában 59 százalék részesül ilyen támogatásban, a Benka Gyula evangélikus általános iskolában pedig 56 százalék vesz igénybe ingyenes tankönyvet. Gyomaendrődön két nagy általános iskolát néztem meg, ahol az egyikben, a Kis Bálint általános iskolában a tanulók 56 százaléka, a Rózsahegyi Kálmánban a tanulók 77 százaléka kapja ezt a támogatást, Csabacsűdön 68, Békésszentandráson 60 százalék, egy nyelvi képzést biztosító szlovák általános iskolában Szarvason 62 százalék veszi igénybe.

Tisztelt Államtitkár Úr! Miután nincs pontos képünk, szeretném a magam és az érdeklődő közvélemény megnyugtatására is feltenni kérdéseimet: a minisztérium részéről hogyan értékelik, hogyan változott az ingyenes tankönyvben részesülők köre a támogatási forma 2003. évi bevezetésével? Hány rászoruló gyermek részesül ma ingyenes tankönyvben? Mekkora összeget fordít erre a szaktárca? Végül: valóban hozzájutnak-e a rászorulók az ingyenes tankönyvekhez?

Várom megtisztelő válaszát. (Taps a kormányzó pártok padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  143  Következő    Ülésnap adatai