Készült: 2024.05.06.06:35:37 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

24. ülésnap (2018.09.24.),  57-60. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 4:26


Felszólalások:   53-56   57-60   61-64      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönöm szépen, Cseresnyés Péter államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! Molnár Gyula, a Magyar Szocialista Párt képviselője, kérdést kíván feltenni az innovációért és technológiáért felelős miniszter úrnak: „Mit kíván tenni az M0 autóút, valamint a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz felújítása során tapasztalható közlekedési káosz enyhítése érdekében?” címmel. Molnár Gyula képviselő urat illeti a szó.

MOLNÁR GYULA (MSZP): Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Államtitkár Úr! Ha bármilyen módszerrel megkérdezzük a fővárosi embereket, hogy mi a legnagyobb problémájuk, akkor nagy valószínűséggel a közlekedés, a közlekedés kérdése vagy az első helyen, vagy az első háromban valahol megtalálható. Ez azt jelenti, hogy aki a fővárosban bármit akar tenni, annak nagyon körültekintően és nagyon óvatosan kell hozzányúlni ahhoz a kérdéshez, ami bármilyen módon a közlekedést érinti. Vannak olyan dolgok, amiket meg kell csinálni. Az én kérdésemben is szereplő kelenföld-százhalombattai vasútvonal felújítását meg kell csinálni. Az a kérdés csak, hogy ennek kapcsán hogyan, miképpen figyelünk arra, hogy a környéken lakók, az ezt használók vagy az ezzel érintett területeken mi is történik, tájékoztatják-e őket, milyen ütemben készítik el a munkát, és milyen alternatív megoldásokat találnak az ott élők. Amióta beadtam a kérdést, foglalkozott vele az egyik kereskedelmi tévécsatorna, és ennek kapcsán tudom azt, hogy a rendkívül sok alvállalkozó miatt gyakorlatilag tervezhetetlen a fővállalkozó számára az, hogy melyik munka mikor történik meg. Tehát itt még inkább felelős a minisztérium, még inkább felelősek azok a kormányzati szervek, akik ezeket a munkákat össze kell hogy fogják.

Államtitkár úr, a kérdésem tehát nagyon egyszerű: miért nem a nyári időszakban végeznek egy olyan munkát, amely rendkívüli módon érinti azokat, akik az iskolába viszik a gyermekeiket? Mit kívánnak tenni azért, hogy a közlekedési káoszt ezen a területen enyhítsék? S mikorra várható ebben az ügyben végleges és megnyugtató megoldás a környéken lakók számára?

Köszönöm szépen. (Taps az MSZP soraiban.)

ELNÖK: Köszönöm, Molnár Gyula képviselő úr. Válaszadásra megadom a szót Cseresnyés Péter államtitkár úrnak.

CSERESNYÉS PÉTER innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Mindkét terület kapcsán megfogalmazott kérdésére szeretnék választ adni. Bizonyára ön is tudja, hogy az M0-ás autóút Magyarország egyik legforgalmasabb útszakasza. A déli szektor forgalma az elmúlt években megkétszereződött, elérte a napi 120 ezer járművet. A pályaszerkezet és a 30 éves hidak felújítása nem tűrt tehát halasztást. A kivitelező technológiai okokból csak a bal útpálya teljes lezárásával végezheti el a feladatokat. A Szigetszentmiklósnál kialakult torlódások kezelése érdekében azonnal bevetettük az elérhető eszközöket. Szeptember eleje óta többek között átalakított, forgalomfüggő jelzőlámpaprogramok, rendőri forgalomirányítás és átszervezett közösségi közlekedés segíti a közlekedést. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium beavatkozása nyomán emellett a hárosi Duna-hídon a Csepel-szigetről az M1-es autópálya irányába már nem kettő, hanem három sávon haladhat a forgalom. A szigetszentmiklósi Massányi Károly utcában pedig újra korlátozás nélkül közlekedhetnek az autósok, mivel az önkormányzat befejezte az útfelújítási munkákat. Szeptember végéig a Magyar Közút is befejezi a körforgalom kivitelezését.

Ami pedig a vasúti közlekedést illeti: a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakaszon a régi helyett új pályaszerkezetet építenek, ehhez ideiglenesen a tervek szerint egy hónapra le kellett zárni az Angeli úti átjárót is. A gyalogos- és kerékpáros forgalom átvezetése a lezárt átjáróban biztosított, csakúgy, mint a buszközlekedés az átjáró mindkét oldalán.

Tisztelt Képviselő Úr! A válaszomat összegezve: a kivitelezők megtették a szükséges lépéseket ahhoz, hogy a lehető legkisebbre csökkentsük azokat az átmeneti kellemetlenségeket, amelyeket a felújítások okoznak, a kormány számára ugyanis, ellentétben önökkel, valóban fontos a hazai közlekedési infrastruktúra állapota. 2022-ig éppen ezért összesen 4000 milliárd forintot fordítunk a közúti és a vasúti hálózatok fejlesztésére. Köszönöm a figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:   53-56   57-60   61-64      Ülésnap adatai