Készült: 2024.04.26.04:16:55 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

264. ülésnap (2013.03.25.), 162. felszólalás
Felszólaló Pál Tibor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:07


Felszólalások:  Előző  162  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PÁL TIBOR (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr! Tisztelt Államtitkár Úr! Lassan ugyan, de közeledik a tavasz, olvad a hó, és azt látjuk, hogy nagy építkezés zajlik a parlament körül, nagy ütemben, milliárdokért épül a nemzet főtere. Mindeközben az idő jobbra fordulásával pedig az autósok azt tapasztalják, hogy emelkedik a benzin ára, és egyre több a kátyú az utakon. Egyre veszélyesebb a közlekedés, nemcsak a fővárosban, nemcsak a két számjegyű utakon, hanem már lassan az autópályákon is.

A szocialista kormányzás idején úgy országszerte, mint a fővárosban tervszerű útfelújítások történtek. Ennek forrása az volt, hogy az akkori kormány az önkormányzatokkal együttműködve egy forint önkormányzati forráshoz egy forint állami támogatást adott. A rossz utakon nem a kátyúkat tömködték feleslegesen, hanem ennek a programnak a keretében az elhasználódott kopófelületeket cserélték, újraszőnyegezték az utakat. Ennek köszönhetően az országban számos helyen valósult meg útfelújítás vidéken is, de Budapesten is, akár ha a Határ utat nézzük, a Nagy Lajos király útját, az Etele utat vagy éppen a dunai alsó rakpartot. Önök ezt a programot leállították. Az elmúlt, mondhatjuk azt, hogy immáron három évben a fővárosban nem tapasztalhatunk jelentős útfelújítást, csak kátyújavítási akciókat láthatunk (Babák Mihály közbeszól.), és nem fordítottak jelentősebb forrást ezekre a feladatokra. Pedig naponta 500-600 új kátyú keletkezik a főváros túlterhelt útjain, az elhasznált közutakon. Sok esetben szinte meg kell állniuk az autósoknak, olyan veszélyes gödrökkel és repedésekkel találkoznak.

A megoldás önök szerint az, hogy mindenhová sebességkorlátozó vagy terelőtáblákat helyeznek ki ahelyett, hogy az aszfaltréteget javítanák meg. A pazarló látványberuházások helyett azonban hasznosabb helye is volna a milliárdoknak, azt gondolom, jobb lenne, ha az utak minőségének javítására fordítanának komoly összeget.

Kérdezem az államtitkár urat, hogyan juthatnak el az autósok tengelytörés nélkül majd a nemzet főterére, milyen forrásokat tervez a kormány az útfelújításokra a közeljövőben. Tisztelettel várom a válaszát.

Köszönöm szépen. (Taps az MSZP padsoraiból.)




Felszólalások:  Előző  162  Következő    Ülésnap adatai