Felszólalás adatai
200. ülésnap (2001.04.17.), 113. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Balczó Zoltán (MIÉP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 1:50 |
Felszólalások: Előző 113 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
BALCZÓ ZOLTÁN (MIÉP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Miniszter Úr! A Magyar Közlöny ez év március 31-i számában jelent meg a miniszter úr rendelete az országos vasúti szabályzat módosításáról. A módosítás lehetővé teszi olyan közforgalmi vasúti járművek, villamosok forgalomba állítását, amelyeknek padlómagassága az eddig hatályos szabályzatban 600 milliméterben maximált értéket jelentősen meghaladja, mivel az új határérték 950 milliméter lett. A villamosok padlómagassága lényeges műszaki követelmény, jelentősen befolyásolja az utasok ki- és beszállásának biztonságát, gyorsaságát és kényelmét. A határértéket már 1971-ben 830 milliméterben állapították meg, ezt változtatta meg az 1998-ban kiadott szabályzat 600 milliméterre.
Lényeges megjegyezni, hogy az előírás minden új típusra vonatkozott, és ebben a tekintetében: "Új típusnak kell tekinteni minden olyan járművet, amelynek típusára Magyarországon engedélyt még nem adtak ki. A tömegközlekedést szolgáló helyi közforgalmú vasutakra vonatkozó fejlesztési tervet az illetékes önkormányzatoknak rendelettel kell elfogadni, korszerűségét a technikai fejlődés és a városfejlesztés követelményeinek megfelelően ötévenként felül kell vizsgálni." A szóban forgó rendeletmódosítás visszalépést jelent a korszerű követelmények terén, az utazás gyorsasága és kényelme szempontjából egyértelműen hátrányos.
Az előzőek alapján kérdezem, hogy milyen szakmai meggondolások alapján és kinek a kezdeményezésére módosította a miniszter úr az országos vasúti szabályzatról szóló rendeletet. (Taps a MIÉP soraiban.)
Felszólalások: Előző 113 Következő Ülésnap adatai