Készült: 2024.04.27.22:26:35 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

200. ülésnap (2001.04.17.), 113. felszólalás
Felszólaló Balczó Zoltán (MIÉP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 1:50


Felszólalások:  Előző  113  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

BALCZÓ ZOLTÁN (MIÉP): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Miniszter Úr! A Magyar Közlöny ez év március 31-i számában jelent meg a miniszter úr rendelete az országos vasúti szabályzat módosításáról. A módosítás lehetővé teszi olyan közforgalmi vasúti járművek, villamosok forgalomba állítását, amelyeknek padlómagassága az eddig hatályos szabályzatban 600 milliméterben maximált értéket jelentősen meghaladja, mivel az új határérték 950 milliméter lett. A villamosok padlómagassága lényeges műszaki követelmény, jelentősen befolyásolja az utasok ki- és beszállásának biztonságát, gyorsaságát és kényelmét. A határértéket már 1971-ben 830 milliméterben állapították meg, ezt változtatta meg az 1998-ban kiadott szabályzat 600 milliméterre.

Lényeges megjegyezni, hogy az előírás minden új típusra vonatkozott, és ebben a tekintetében: "Új típusnak kell tekinteni minden olyan járművet, amelynek típusára Magyarországon engedélyt még nem adtak ki. A tömegközlekedést szolgáló helyi közforgalmú vasutakra vonatkozó fejlesztési tervet az illetékes önkormányzatoknak rendelettel kell elfogadni, korszerűségét a technikai fejlődés és a városfejlesztés követelményeinek megfelelően ötévenként felül kell vizsgálni." A szóban forgó rendeletmódosítás visszalépést jelent a korszerű követelmények terén, az utazás gyorsasága és kényelme szempontjából egyértelműen hátrányos.

Az előzőek alapján kérdezem, hogy milyen szakmai meggondolások alapján és kinek a kezdeményezésére módosította a miniszter úr az országos vasúti szabályzatról szóló rendeletet. (Taps a MIÉP soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  113  Következő    Ülésnap adatai