Készült: 2024.09.26.13:35:47 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

79. ülésnap (2007.06.05.), 360. felszólalás
Felszólaló Szántó János (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:16


Felszólalások:  Előző  360  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZÁNTÓ JÁNOS (MSZP): Köszönöm szépen a szót, elnök úr. Lehet, hogy élek azzal az opcióval, amit ajánlott, hogy nem használom ki a tíz percet.

A H/3032-es országgyűlési határozatot a szocialista frakció általános vitára alkalmasnak tartja, ugyanakkor néhány olyan, a határozat szövegében nem lévő, de a miniszter úr előterjesztésében szereplő, kisebb részletekkel kiegészítendőnek tartja, és felhívja néhány olyan dologra a figyelmet, amelyek a tender kiírásánál fontos szempontként szerepelhetnek.

Az ellenőrzéssel kapcsolatos feladatkitűzést végiggondolandónak tartjuk amiatt, mert azt gondoljuk, hogy a szolgáltatást végző és az ellenőrzést végző külön szerv a költségvetésnek és az egész rendszernek többletköltségébe kerülne, éppen ezért javasoljuk megfontolni esetleg egy más módszert, esetleg a befektető, szolgáltató, ellenőrző egy társaságban vagy egy rendszerben történő alkalmazását. Mi azt javasoljuk, amennyiben erre lehetőség van, hogy bizonyos tarifarendszerek ismeretével kerüljön feltételesen és feltétel nélkül gyakorlatilag meghatározásra, a tarifarendszer elvei legyenek megfogalmazva ahhoz, hogy a tender kiírását még pontosabbá lehessen tenni.

Az általunk végzett felmérések alapján a fuvaroztatók jelentős része ezt az országgyűlési határozati javaslatot támogatja, azért is, mert ezzel gyakorlatilag egy igazságosabb pályahasználatot, igénybevétellel arányos használati díj beszedését tartják szükségesnek, itt elsősorban a külföldi fuvaroztatók részéről is. Ennek az országgyűlési határozati javaslatnak és az elhangzott kiegészítésnek általunk még van egy felvetendő és végiggondolandó problematikája, nevezetesen az, hogy hogyan lehet az igénybevétellel arányos útdíjfizetést megvalósítani a városokban, a nagyvárosokban, hisz tudjuk, a nagyvárosok úthálózata az egész úthálózatnak körülbelül a 30-35 százalékát fedi le.

Megállapítottuk, és a mi véleményünk szerint a PPP-módszer, ha helyesen alkalmazzák a kiírásánál és az ellenőrzésénél, teljesen alkalmas a rendszer megépítésére és annak működtetésére is.

Ezekkel a feltételezett kiegészítésekkel, amelyet még egyszer mondom, miniszter úr a kiegészítőjében felvázolt, ezeknek a pontosításával, és remélem, majd módosító indítványokkal ez az országgyűlési határozati javaslat ebben a tavaszi ülésrendben megszavazható lesz, és frakciónk akkor támogatni fogja.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  360  Következő    Ülésnap adatai