Készült: 2024.04.27.22:19:17 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

81. ülésnap, 214. felszólalás
Felszólaló Cseresnyés Péter (Fidesz)
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 2:15

Felszólalások:  <<  214  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

CSERESNYÉS PÉTER (Fidesz): Köszönöm, elnök asszony. Tisztelt Ház! Tisztelt Államtitkár Úr! Az országgyűlési választások előtt a mai kormánypártok mesébe illő ígéretekkel ámították a magyar közvéleményt, amikor az autópálya-építésekről beszéltek. Több száz kilométer gyorsforgalmi utat és autópályát ígértek, de egy év eltelt a kormányváltás után, és még egyetlen kilométer új sztráda sem épült. Míg a kormány az állami vagyon utolsó darabjainak kótyavetyélését tervezi azért, hogy finanszírozni tudják az autópályák építését, addig sokunk tapasztalata alapján mondhatom: fő- és mellékutak sokasága ebek harmincadjára jut.

Nagykanizsáról a 7-es főúton naponta több száz ember indul el Budapestre vagy Budapest irányába. Ugyancsak ezen az úton történik Olaszország, Horvátország, Szlovénia felől az ország belseje felé irányuló forgalom. A jelentős igénybevétel eredményeképpen több szakaszon, például Tikos és Sávoly között életveszélyessé vált az út. Ezenkívül a Balatontól szinte egészen Nagykanizsáig veszélyes az úttest, mivel végig nyomvályúk alakultak ki az erős forgalom hatása miatt. Átmeneti megoldást jelenthet - ezekre a veszélyekre felhívásként - a jelentős mértékű sebességkorlátozás, de ez a megoldás egy főútvonalon hosszabb ideig tarthatatlan.

Kérdezem ezért az államtitkár urat: mennyi pénzt szánnak a főútvonalak felújítására ebben az évben? Mennyi jut ebből a 7-es főút Balatontól Nagykanizsáig terjedő szakaszára? Milyen fenntartási, felújítási munkákra elég ez az összeg? A közútkezelő vállalatok mennyi pénzt tudnak a jelzett útszakasz karbantartására, felújítására fordítani úgy, hogy az ne más, alsóbb rendű út kárára történjen? Van-e terv a veszélyessé vált útszakaszok európai szintű felújítására? Van-e valamiféle terv a veszélyhelyzetek elkerülésére, a jelenleg egyetlennek tűnő megoldás, a sebességkorlátozás helyett?

Az általam jelzett vonalon életveszélyes az út, néhány szakasza már több hónapja. Remélem, államtitkár úr, nem egy súlyos, esetleg halálos baleset megtörténte után akarnak majd intézkedni.

Várom megtisztelő válaszát. (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)

 

Felszólalások:  <<  214  >>    Ülésnap adatai