Készült: 2024.09.22.19:33:04 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

297. ülésnap (2013.08.26.), 198. felszólalás
Felszólaló Pál Béla (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:33


Felszólalások:  Előző  198  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PÁL BÉLA (MSZP): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Képviselőtársaim! Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a Szocialista Párt hozzászólói mindannyian hangsúlyozták azt, hogy abban egyetértünk, hogy a pedagógus-életpályát meg kell becsülni, a pedagógusokat meg kell becsülni, és azt is, hogy most lehetőség van arra, hogy jobban elismerjük anyagilag is őket, még akkor is, ha ez nem az eredeti ígéret, hanem annak csak 60 százaléka, és még akkor is természetesen, ha tudjuk, hogy a törvény kapkodó benyújtását és ezt a törvénytervezetet az hozta létre, hogy szeptember 1-jén meg kell lépni az emelést. De éppen ezért most ne csak az emelésről beszéljünk, mert vannak ennek a törvénynek más olyan pontjai, amelyekről Hiller István és Sós Tamás is beszélt és más hozzászólók is, amelyek arra vonatkoznak, hogy hogyan teljesedhet ki a pedagógus-életpályamodell.

A választókerületemben, Veszprémben megkérdeztem a szakma képviselőit, a szakszervezetek képviselőit, a pedagógusokat arról, hogy hogyan vélekednek e törvénytervezetről. Bár nyilván nagyon rövid volt az idő, de azt a három legfontosabb pontot, amit megfogalmaztak, hadd mondjam el önöknek.

Az első pont a 2. §-sal kapcsolatos aggályaikról szól, arról, hogy ők aggályosnak tartják azt, hogy a közalkalmazotti törvény hatálya alól egy bizonyos köre kikerül majd a pedagógusoknak, néhány kivételtől eltekintve, hiszen úgy élték meg eddig, hogy ez némi pluszvédelmet jelentett számukra. Nincs most időm arra, hogy részletesen kifejtsem, államtitkár asszony, mert sajnos nekünk időkeretben kell beszélni.

A 6. §-sal kapcsolatban pedig azt fogalmazták meg, hogy jobb lett volna, ha azok a rendeletek, amelyek a 6. §-ban átruházzák a kormányra, azon rendeletek tartalmát is megismerhették volna a vita során, hiszen csak ezekből a részletekből derülhet ki például, hogy lesz-e lehetősége a kollégák többségének a bértábla felsőbb oszlopaiba, magasabb besorolási kategóriába eljutni. Természetesen ők is megfogalmazták azt, hogy a kommunikáció magas béremelésről szól, holott igazából erről akkor beszélhetnének, ha az eddig elvégzett munkamennyiségért kapnák ezt, de itt egy munkateher-növekedésről van szó, és hogy az ellentételezés eléri vagy meghaladja-e a munkateher-növekedést, csak minden részlet pontos ismeretében lehet számolni, ezek a részletek még nincsenek a törvényben, és egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek a számára ez az eredmény pozitív lesz.

Kérem, ne csak úgy tekintsük a vitát, hogy ellenzék és kormánypárt vitája, hanem hallgassuk meg azokat is, akik a pedagógusmunkát a gyakorlatban végzik.

Köszönöm szépen. (Taps az MSZP soraiból.)




Felszólalások:  Előző  198  Következő    Ülésnap adatai