Készült: 2024.09.20.22:27:29 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

173. ülésnap (2012.03.20.), 18-20. felszólalás
Felszólaló Novák Előd (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend előtti felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:18


Felszólalások:  Előző  18 - 20  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

NOVÁK ELŐD (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! A Jobbik Magyarországért Mozgalom hadat üzent a cigánybűnözésen kívül a politikusbűnözésnek is. És ahogy a cigánybűnözés szó sem azt jelenti, hogy minden cigány bűnöző, hanem csak vannak tipikus, rájuk jellemző bűnelkövetési formák, amik speciális megoldásokat igényelnek, ha ezt valóban fel akarják számolni, úgy a politikusbűnözés sem azt jelenti, hogy minden politikus bűnöző lenne, csak vannak olyan elterjedt, tipikus politikusbűnözési formák, amelyek sajnos az elmúlt húsz év politikusi garnitúrájára természetesen jellemzők. Vannak újabb fajtái, gondoljunk csak a doktori disszertációval kapcsolatos plágium esetére, és természetesen vannak olyan fajtái, amik normális esetben üldözendők lennének a hatóságok részéről, mondjuk, a jogosulatlan adatkezelés, kivéve persze, ha Kubatov Gábor teszi azt a saját listáival.

Természetesen nem értünk egyet a jelenlegi Ptk.-s szabályozásokkal sem. A Jobbik programja szerint kétszeres büntetés járna, ha állami vezető vagy akár országgyűlési képviselő követ el bármiféle hivatali visszaélést, vagy bármilyen korrupciós esetre az esetükben kerülne sor. De maradjunk most mégis a politikusbűnözés törvényesített formáinál, ami jelen szabályozás szerint még csak nem is büntetendő. Az egyik ilyen, amitől az emberek zsebében kinyílik a bicska, az a fajta politikusi álláshalmozás, ami sajnos mára gyakorlattá vált, leszámítva a Jobbikot természetesen, hiszen mi, jó példával járva elöl, alapszabályban mondtuk ki, hogy aki országgyűlési képviselő, az nem lehet mellette még önkormányzati képviselő, és semmi hasonló tisztséget nem tölthet be.

Ezért is üdvözöljük és saját sikerünknek tekintjük, hogy végre, hosszas követelésünk hatására sikerült elérni, hogy az Országgyűlésről szóló törvény tervezete szerint az álláshalmozást tiltani fogják a jövőben. Hiszen elképesztő az, hogy hétfőn esténként, a szavazások végeztével a kormánypárti képviselők számára megkezdődik a hosszú hétvége gyakorlatilag, mennek haza, és így gyakorlatilag a vitákon nem is vesznek részt, így determinálják sajnos ezeket a vitákat. Volt olyan tavaly ősszel, hogy egy módosító javaslatom mellett úgy érveltem a vitában, hogy az egész vitán egyetlen kormánypárti képviselő sem vett részt. Na persze aztán leszavazták, hiszen a szavazásokon, amiket tömbösítve máskor tartanak, azon már részt vesznek.

A másik ilyen az üléshalmozás, erről is ejtsünk néhány szót, hogy a tévénézőket megtévesztve körülülik az éppen aktuálisan felszólaló képviselőt, ezt láthattuk az előbb L. Simon László napirend előtti felszólalása keretében. Jó álláshalmozóként persze máris elhagyta az üléstermet, hiszen a Nemzeti Kulturális Alap vezetőjeként más feladatai is vannak, nyilvánvalóan jó pénzért, de hát a mögötte ülő képviselőket se látjuk már sehol, természetesen nem is az volt az ülőhelyük, máshol a teremben sem láthatjuk őket. De az különösen megtévesztő, hogy a helyüket elhagyva körülülik, hogy megtévesszenek, hogy a felszólaló képviselőre fókuszált személy mögött úgy tűnjön, hogy valójában bent vannak a munkahelyükön a képviselők. Persze, a kulturális bizottság elnöke ennyi idő alatt is képes volt egy kis szeméthegyet is felhalmozni jól kulturált módon maga alatt, de természetesen a parlamenti kamerák már ezt sem mutatják.

Megtartja az új Országgyűlésről szóló törvény a helyettesítések rendszerét is a bizottságokban, ami azt jelenti, hogy ott már a szavazati jogot is át lehet adni, nem kézfelemeléssel, hanem két kéz felemelésével szavaznak, és hiába nyújtott be erre módosító javaslatot, hogy ezt töröljük el, a Jobbik, nem lehet. Miként Alkotmánybírósághoz is hiába fordultunk, hiszen ez az egyenlő mandátum elvét is sérti természetesen, hiszen nemcsak hogy a jövőben nem is fordulhatunk Alkotmánybírósághoz, a tavalyi évben benyújtott meg azt megelőzően benyújtott több száz folyamatban lévő ügyet is nemes egyszerűséggel, visszamenőleges törvénykezéssel a kukába dobták. Így tehát az Alkotmánybíróság sem fog ezzel foglalkozni természetesen a jövőben.

A bizottság előtti megjelenési kötelezettség sem lesz szankcionálva a jövőben, Gyurcsány Ferenc, akár ha beidézik tanúként a 2006 őszi események ügyében, ha esetleg akarnának valami érdemi elszámoltatást a jövőben, mert eddig ez nem történt meg, ugyanúgy azt mondhatja, mint eddig: na és. Sajnos nem lesz ennek sem szankciója. Miként a mentelmi jog intézményét is fenntartják, sőt tulajdonképpen biztosítják a jövőben akár a cigány kisebbség szószólójának is, ami, azt gondolom, meglehetősen merész gondolat.

Az, hogy ne alakíthasson frakciót a Demokratikus Koalíció és minden más olyan szerveződés, amely nem mérette meg magát a választásokon, az teljesen helyes, támogatandó, különösen mondjuk, Gyurcsány Ferenc esetében, aki ugyebár 2004-ben egy puccsal lett, a választókat megkerülve miniszterelnök, majd úgy maradhatott a következő ciklusban, hogy végighazudták az azt követő éveket, ugye, mint erre a kiszivárgott őszödi beszéd rá is világított. Épp ezért tartjuk szükségesnek továbblépni: nemcsak a frakcióalapítást kellene korlátozni, hanem a mandátumtolvajlást is. Bizony, ez is egy törvényesített formája a politikusbűnözésnek, hogy a választói akaratot megkerülve továbbviszik a mandátumot akár más párt vagy úgymond a függetlenek színeiben. Mi ezért a visszahívhatóság intézményét szorgalmazzuk: a Jobbik szeretné a visszahívhatóság jogi alapjait is megteremteni természetesen, amit már nyilvánvalóan az alaptörvénynél is követeltünk.

Sajnos az új rendszer, az új törvény, amit beterjesztettek, a képviselők javadalmazása terén sem jelent változást az elmúlt húsz év gyakorlatához képest, a lakhatási támogatásokkal való trükközés ugyanúgy megmarad, mint a politikusi végkielégítések, ami elfogadhatatlan egy tulajdonképpen határozott idejű, négyéves szerződés esetén, senki másnak nem jár Magyarországon ilyen.

Emellett beterjesztettek egy házszabály-módosítást is, pikáns módon Házszabályt sértően, hiszen 36 oldalas módosító javaslatuknak ötsoros indokolása sincs (Az elnök csengetéssel jelzi az időkeret leteltét.), pedig a Házszabály 97. § (2) bekezdése előírná, hogy precízen meg kell jelölni még a becsült, az elfogadása esetén várható becsült társadalmi hatásokat is. (Az elnök ismét csenget.) Ehhez képest azt látjuk, hogy...

ELNÖK: Képviselő úr, lejárt az időkerete.

NOVÁK ELŐD (Jobbik): Lejárt az időm, köszönöm a szót. (Taps a Jobbik padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  18 - 20  Következő    Ülésnap adatai