Készült: 2024.04.28.16:46:45 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

269. ülésnap (2018.02.20.), 22. felszólalás
Felszólaló Révész Máriusz (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend előtti felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:49


Felszólalások:  Előző  22  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

RÉVÉSZ MÁRIUSZ (Fidesz): Tisztelt Országgyűlés! A választási kampány beköszöntével egyre kevesebb kérdésben értünk egyet és egyre nagyobb vitáink vannak, ugyanakkor talán az ülésszak utolsó napirend előtti hozzászólásaként mégis szeretnék egy olyan témát felvetni, amiben talán elmondhatjuk, hogy konszenzus van. Abban, hogy az aktív kikapcsolódás, az egészséges életmód, a turizmus, a természetjárás feltételeit érdemes fejleszteni, azt hiszem, hogy nincs vita Magyarországon. De azt is el kell mondani, hogy miközben ezzel mindenki egyetértett, a rendszerváltozást követően azonban évekig nem történt semmi. 2010-ig a turistaházaink, elmondhatjuk, lepusztultak, a turistautakon a jelzések elkoptak, a kerékpáros turisztikai hálózatok nem épültek ki.2010-től azonban jelentős szemléletváltás történt, és joggal lehetünk büszkék az eredményeinkre. 2010 óta az erdészetek és a nemzeti parkok több mint száz turistaházat, vadászházat, szálláshelyet újítottak meg, épült 38 új kilátó, 31-et sikerült felújítani. 2018-ban már 80 ezer gyermek fog erdei iskolákban tanulni. Újjászületett az Országos Kékkör, elindult a kisvasutak felújítása. A turisták értékelték a fejlesztéseket, mert az erdészetek és a nemzeti parkok regisztrált látogatóinak száma 2010 óta több mint 70 százalékkal növekedett. Természetesen nem állunk meg, a célunk Ausztriához, Svájchoz vagy Szlovákiához hasonló színvonalú szolgáltatások kiépítése.

Az idei évben, mivel szeretnénk továbbmenni, a kormány további 5 milliárd forintot biztosít turistaházak fejlesztésére. Egy felmérést is készítünk arról, hogy hol lenne szükséges a jövőben új turistaházakat építeni. Szeretnénk, ha az élményeket még nagyobbá tudnánk tenni azzal, hogy az eddigi három útvonalhoz képest még további tíz via ferrata útvonalat, azaz vasalt útvonalat is ki tudnánk építeni a közeljövőben a különböző sziklafalakon.

Azt is el kell mondjam, hogy a folyók ideális lehetőséget nyújtanának Magyarországon a vízi túrázáshoz, de a körülmények mára nagyon leromlottak. A Magyar Kajak-Kenu Szövetséggel együttműködve kétszáz új vízitúra-megállóhely feltételeit fogjuk érezhetően feljavítani, és sok már ebben a szezonban, idén nyáron meg fog nyílni.

Hasonló előrelépés történik a kerékpárutaknál. Reményeink szerint 2019 végéig elkészül a Budapestet Balatonnal összekötő kerékpárút, a Duna menti kerékpárút Rajka-Budapest között, megújul a Balaton-kör, bezárul a Tisza-kör Poroszló és Tiszafüred között. Még az idei évben kitáblázásra kerül számos kerékpáros turisztikai útvonal gátakon, erdészeti, mezőgazdasági utakon, és bízunk abban, hogy rövid időn belül megkétszerezzük a kerékpáros turisták számát Magyarországon.

Az infrastruktúra-fejlesztések mellett nagyon fontos a szemléletformálás, ezért élesztettük újra, bővítettük ki a vándortáborozást, amiről sokaknak, sokunknak életre szóló élményeink vannak. Szeretnénk az idei évben tízezer gyermeknek, fiatalnak megmutatni a vándortáborozás szépségeit, de nemcsak gyalogos, hanem kerékpáros és vízitúra-útvonalakat is kiépítettünk. Fontos, hogy felkészült tanárok kísérjék a gyerekeket, ezért nekik a Testnevelési Egyetemmel közös képzést szerveztünk, és tisztes díjazást biztosítunk számukra. A kormány támogatásának köszönhetően az egyhetes vándortáborozás szállással, étkezéssel, felszereléssel, programokkal együtt 21 ezer forintért biztosított a fiataloknak.

Elkötelezettek vagyunk abban is, hogy a városi közlekedésben is növeljük a kerékpárosok arányát, ezért a Magyar Kerékpáros Klubbal közösen tavasszal újraindítjuk a „Bringázz a munkába!” kampányt. Egy hollandiai kutatás szerint akik biciklivel járnak dolgozni, évente átlagosan egy nappal kevesebbet hiányoznak a munkahelyükről. Ha százezer embert rá tudnánk venni, hogy kerékpárral járjanak dolgozni, az százezer plusz munkanapot jelentene. Egy másik kutatás szerint a kerékpárral dolgozni járók két évvel tovább élnek várhatóan, mint azok, akik ezt autóval teszik. Ha sikerül plusz százezer embert rávenni, hogy kerékpárral járjon dolgozni, akkor belegondolni is érdekes, hogy kétszázezer évet adunk a magyar társadalomnak.

Azt kell mondjam, hogy az elmúlt években érezhető lépések történtek az aktív kikapcsolódás és a kerékpározás területén. Ezen az úton szeretnénk továbbmenni. Nyugodtan mondhatom, hogy teljesen elkötelezett a kormány a természetjárás, a kerékpározás, a vízi túrázás feltételeinek a javítása területén. Akinek ez fontos, kérem, tüntessen ki továbbra is a bizalmával minket. Ha ezek a fejlesztések megvalósulnak, egy élhetőbb, szerethetőbb Magyarország jön létre, ahol a családok, idősek, gyerekek értelmesen, szépen tudják eltölteni a szabadidejüket. Ezen az úton szeretnénk továbbmenni, mert nekünk Magyarország az első.

Köszönöm szépen. (Taps a kormánypárti padsorokból.)




Felszólalások:  Előző  22  Következő    Ülésnap adatai