Készült: 2024.04.27.08:48:21 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

131. ülésnap (2016.03.01.), 162. felszólalás
Felszólaló Csepreghy Nándor
Beosztás Miniszterelnökség államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 1:55


Felszólalások:  Előző  162  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

CSEPREGHY NÁNDOR, a Miniszterelnökség államtitkára: Köszönöm szépen, elnök úr. Itt a vitában előrehaladva egyre többször kerülnek szóba olyan kérdések, amelyek valóban az érdemi párbeszédről szólnak, amit mindenképpen üdvözítőnek tartunk. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy a szakszervezetek képviselői leüljenek a kormánnyal is tárgyalni, hiszen olyan kérdésekről tudunk vitatkozni egymással, amelyek valóban előremutatók.

Ezért engedjék meg, hogy a kormány javaslatát itt is tolmácsoljam, amely szerint négy kategóriába osztja a kormány a megoldandó ügyeket. Egyrészt megnézzük, melyek azok, amelyek azonnal eldöntendő kérdések, ezek között a nyugdíjas tanárok továbbfoglalkoztatásának a kérdése, az egyszerűsített közbeszerzés a KLIK vonatkozásában, a bank­kártyahasználati rendszer az iskolaigazgatók esetében, hogy olyan akut feladatoknak a végrehajtására legyen pénzügyi mozgásterük, amit most a központi KLIK-en keresztül kell hogy kérjenek, a KLIK költségvetését érintő felülvizsgálati kérdések vagy a tanfelügyeleti, önértékelési folyamatok kérdése.

(18.00)

Ezen túl a második lépésbe tartoznak azok a döntések, amelyeket 2016. szeptember 1-jéig, tehát az új tanév kezdetéig kellene hogy megvitassunk egymással, ilyen például a KLIK szervezetének a rugalmasabbá tétele, a következő tanév kezdetéig az iskolák hatáskörének a felülvizsgálata vagy a műkö­désfenntartási kérdések rendezése. A 2017. január 1‑jéig megoldandó feladatok közé soroljuk például a továbbképzések rendszerének az áttekintését, a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők, tehát a pedagógiai asszisztensek jövedelmi rendszerének az áttekintését és a tankönyvhelyzetet is, valamint hosszabb távon 9 éves általános iskola, a digitális kompetenciák fejlesztése, hosszú távú módszertan kialakítása, illetve térségi iskolahálózat kialakítása. Ezek mind-mind olyan kérdések, amit akkor tudunk lefolytatni egymással, akkor tudunk megvitatni, hogyha leülünk egymással tárgyalni.

Azt kérjük, hogy ezt a mai aktivitást az oktatási kerekasztal tekintetében is adják meg nekünk lehetőségként. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  162  Következő    Ülésnap adatai