Készült: 2024.05.16.18:14:41 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

263. ülésnap (2005.11.08.), 204. felszólalás
Felszólaló Tóth Sándor (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 1:22


Felszólalások:  Előző  204  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

TÓTH SÁNDOR (MSZP): Tisztelt Képviselőtársaim! A vasút a világ legtöbb országában is veszteséges, ez a főszabály, ez alól, ahol nyereség van, ott az kivétel. Tehát itt valahogy rendet kell tenni, és itt kétféle irányvonal van. És itt a közösségi döntéshozók is arról beszéltek, hogy a vasutak hanyatlása az objektív okok mellett a hatékonytalansággal, valamint a piaci elvek háttérbe szorulásával magyarázható. Mi ezt a piaci elvet szeretnénk behozni ebbe a vasúti törvénybe.

Európában kétféle vasúti modell alakult ki, az egyik a liberalizációs, a másik a konzervatív irányvonal. A liberalizált irányvonal elsősorban az áruszállítás területén uralkodik, míg a konzervatív irányvonal a költségvetési forrásokra épül, és általában személyszállításra és a vasúti pálya fenntartására, működtetésére, bővítésére és üzemeltetésére vonatkozik.

Versenyt várunk attól, hogy szétválasztjuk a tevékenységeket, és versenyhelyzet alakulhat ki akkor, ha a vasúti közlekedés… (Arnóth Sándor: Ez felszólalás, vagy kétperces, elnök asszony? Melyik felszólaláshoz kötődik?)




Felszólalások:  Előző  204  Következő    Ülésnap adatai