Felszólalás adatai
263. ülésnap (2005.11.08.), 204. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Tóth Sándor (MSZP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kétperces felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 1:22 |
Felszólalások: Előző 204 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
TÓTH SÁNDOR (MSZP): Tisztelt Képviselőtársaim! A vasút a világ legtöbb országában is veszteséges, ez a főszabály, ez alól, ahol nyereség van, ott az kivétel. Tehát itt valahogy rendet kell tenni, és itt kétféle irányvonal van. És itt a közösségi döntéshozók is arról beszéltek, hogy a vasutak hanyatlása az objektív okok mellett a hatékonytalansággal, valamint a piaci elvek háttérbe szorulásával magyarázható. Mi ezt a piaci elvet szeretnénk behozni ebbe a vasúti törvénybe.
Európában kétféle vasúti modell alakult ki, az egyik a liberalizációs, a másik a konzervatív irányvonal. A liberalizált irányvonal elsősorban az áruszállítás területén uralkodik, míg a konzervatív irányvonal a költségvetési forrásokra épül, és általában személyszállításra és a vasúti pálya fenntartására, működtetésére, bővítésére és üzemeltetésére vonatkozik.
Versenyt várunk attól, hogy szétválasztjuk a tevékenységeket, és versenyhelyzet alakulhat ki akkor, ha a vasúti közlekedés (Arnóth Sándor: Ez felszólalás, vagy kétperces, elnök asszony? Melyik felszólaláshoz kötődik?)
Felszólalások: Előző 204 Következő Ülésnap adatai