Készült: 2024.09.24.18:57:17 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

67. ülésnap (1999.05.04.), 117. felszólalás
Felszólaló Lezsák Sándor (MDF)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:10


Felszólalások:  Előző  117  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

LEZSÁK SÁNDOR (MDF): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! A Szolnokot Kiskunfélegyházával összekötő vasútvonalat Lakitelek külterületén keresztezi a Kecskemét-Békéscsaba-Gyula közötti 44-es országos közút. Ennél a vasúti és közúti kereszteződésnél emberi figyelmetlenség miatt a balesetek száma aggasztóan megnövekedett. Több súlyos sérülést okozó tragédia után 1997-ben, majd az idei esztendő első napján halálos áldozatot is követelő baleset történt ezen a helyen.

Tudomásom szerint a legutóbbi, halálos áldozatot is követelő tragédia után a Bács-Kiskun Megyei Közlekedési Felügyelet január 21-én megtartott helyszíni szemle alapján határozatot hozott, melynek értelmében a vasúti átjáróban üzemelő fénysorompót félsorompóval kell kiegészíteni, a fényjelző készülékbe erősebb típusú fényforrást kell beépíteni; a közúton pedig a sebesség csökkentése érdekében a meglévő keresztirányú sárga burkolati jelekkel együtt prizmás burkolatszögeket kell elhelyezni.

A március 11-én meghozott határozat után két nappal ugyanezen a helyen döbbenetes tragédia, különösen súlyos, öt halálos áldozatot követelő baleset történt. Rendkívül fájdalmas, hogy a négy vétlen, szerencsétlenül járt áldozat iskolás gyermek volt.

Kérdezem miniszter urat, hogy hány áldozat kell még ahhoz, hogy sorompóval, fizikai akadály beiktatásával növeljék a 44-es közutat Lakiteleknél átszelő vasúti átjáró biztonságát.

Kérdezem miniszter urat, az idei esztendőben felülvizsgálták-e a közút-vasúti kereszteződések veszélyességi sorrendjét.

Várom miniszter úr válaszát. (Taps az MDF padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  117  Következő    Ülésnap adatai