Felszólalás adatai
255. ülésnap (2005.10.17.), 195. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dióssy Gábor |
Beosztás | gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:05 |
Felszólalások: Előző 195 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! A MÁV Rt. kiemelt vasútfejlesztési projektjei között szerepel a Cegléd-Kiskunfélegyháza-Szeged vasútvonal, amelyet ön is említett, EIB-hitelből megvalósuló pályarehabilitációja. Köztudott azonban, és itt az egész kérdés lényege, hogy az Európai Unió támogatási politikája elsősorban a hazánkon áthaladó páneurópai helsinki folyosók részét képező vonalak felújítását szorgalmazza, és ehhez ad támogatást. Mivel a szóban forgó fővonal, tehát a Cegléd-Kiskunfélegyháza-Szeged fővonal nem része a hazánkon áthaladó páneurópai vasúti folyosónak sem, így sajnos korszerűsítése európai szinten nem jelent prioritást.
A mostani felújítást követően azonban a Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza vonalszakaszon is megvalósulhat a sebesség emelése. A Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszon pedig felszámoljuk a sebességkorlátozásokat. Tehát nem konzerváljuk, ahogy ön említette, ellenkezőleg, felszámoljuk a sebességkorlátozásokat, így az egész vonalon csökken az utazási idő. Ez Cegléd-Szeged között körülbelül 15 perc utazásiidő-csökkenést jelent, Kiskunfélegyháza-Szeged között pedig mintegy 5 perc utazásiidő-csökkenést. Ezenfelül a MÁV a vonalszakasz valamennyi állomásán és megállóhelyén megvalósítja az akadálymentesített közlekedés feltételeit, a biztosító- és felsővezetéki berendezések korszerűsítésével, felújításával pedig javítja az üzembiztonságot, korszerű környezetvédelmi és elsősorban zajvédelmi rendszereket épít ki.
Képviselő úrnak tehát azt tudom mondani, hogy figyelembe véve a MÁV Rt. fejlesztési lehetőségeit, a teljes korszerűsítésekre elsősorban ugyan a helsinki folyosó vonalain tud a MÁV vállalkozni, más vonalakon olyan felújításokat tud azonban végrehajtani, amelyek fokozzák a közlekedés biztonságát, és lehetővé teszik a sebességkorlátozások számának csökkenését. Ez folyik ebben az esetben is. Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 195 Következő Ülésnap adatai