Készült: 2024.09.20.15:31:18 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

255. ülésnap (2005.10.17.), 195. felszólalás
Felszólaló Dióssy Gábor
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:05


Felszólalások:  Előző  195  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DIÓSSY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! A MÁV Rt. kiemelt vasútfejlesztési projektjei között szerepel a Cegléd-Kiskunfélegyháza-Szeged vasútvonal, amelyet ön is említett, EIB-hitelből megvalósuló pályarehabilitációja. Köztudott azonban, és itt az egész kérdés lényege, hogy az Európai Unió támogatási politikája elsősorban a hazánkon áthaladó páneurópai helsinki folyosók részét képező vonalak felújítását szorgalmazza, és ehhez ad támogatást. Mivel a szóban forgó fővonal, tehát a Cegléd-Kiskunfélegyháza-Szeged fővonal nem része a hazánkon áthaladó páneurópai vasúti folyosónak sem, így sajnos korszerűsítése európai szinten nem jelent prioritást.

A mostani felújítást követően azonban a Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza vonalszakaszon is megvalósulhat a sebesség emelése. A Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszon pedig felszámoljuk a sebességkorlátozásokat. Tehát nem konzerváljuk, ahogy ön említette, ellenkezőleg, felszámoljuk a sebességkorlátozásokat, így az egész vonalon csökken az utazási idő. Ez Cegléd-Szeged között körülbelül 15 perc utazásiidő-csökkenést jelent, Kiskunfélegyháza-Szeged között pedig mintegy 5 perc utazásiidő-csökkenést. Ezenfelül a MÁV a vonalszakasz valamennyi állomásán és megállóhelyén megvalósítja az akadálymentesített közlekedés feltételeit, a biztosító- és felsővezetéki berendezések korszerűsítésével, felújításával pedig javítja az üzembiztonságot, korszerű környezetvédelmi és elsősorban zajvédelmi rendszereket épít ki.

Képviselő úrnak tehát azt tudom mondani, hogy figyelembe véve a MÁV Rt. fejlesztési lehetőségeit, a teljes korszerűsítésekre elsősorban ugyan a helsinki folyosó vonalain tud a MÁV vállalkozni, más vonalakon olyan felújításokat tud azonban végrehajtani, amelyek fokozzák a közlekedés biztonságát, és lehetővé teszik a sebességkorlátozások számának csökkenését. Ez folyik ebben az esetben is. Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  195  Következő    Ülésnap adatai