Készült: 2024.09.20.18:45:39 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

80. ülésnap (2019.07.01.), 196. felszólalás
Felszólaló Cseresnyés Péter (Fidesz)
Beosztás Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:15


Felszólalások:  Előző  196  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

CSERESNYÉS PÉTER innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Ha a „káosz”, illetve a „sírjunk vagy nevessünk” fogalmakat használjuk, akkor sokkal inkább önökről, pontosabban a 2018 áprilisa óta tartó teljesítményükről vagy kudarcsorozatról kell mondani valamit, semmint az államvasutak állapotáról. (Felzúdulás a Jobbik soraiban.) Míg önök elvesztették a választóik jelentős részét, addig a MÁV a legforgalmasabb tíz vonalán 2,8 millióval több utast szállított 2018-ban, mint egy évvel korábban. Tehát ez azt jelenti, hogy a bizalom nőtt a vasút iránt, a MÁV iránt.A Budapest-Cegléd-Szolnok vonal az egyik legforgalmasabb hazai vonal, ezért működtetésére kiemelt figyelmet fordít, mozgósít a MÁV. A vonalon előforduló késések fő oka a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest között évtizedek óta elmaradt felújítás; évtizedek óta, szeretném hangsúlyozni, nem az elmúlt évek alapján. A teljes körű felújítással kapcsolatos kérdések természetesen napirenden vannak, ugyanakkor, amíg az M3-as metró felújítása zajlik, az semmiképpen nem kezdődhet meg, mert a vasútvonal fontos terelőútvonal a metró utasai számára.

Ennél gyorsabban hoz majd igen komoly fejlődést az e vonalon közlekedők számára az emeletes motorvonatok forgalomba állása. Ezek a szerelvények 600 férőhelyes kapacitásukkal jelentősen mérsékelni tudják a zsúfoltságot. Megbízhatóságuk és menetdinamikai tulajdonságaik miatt a közlekedés menetrendszerűségét is erősíteni fogják, emellett pedig a klimatizáltságuk révén is javítani fogják az utazás színvonalát.

Tisztelt Képviselő Úr! Talán elmulasztotta figyelni az elmúlt hetek híradásait, ezért felhívnám a figyelmét, hogy az új emeletes szerelvények vizsgált lehetséges 12 útvonalából az egyetlen szűk keresztmetszet a Kis-Gellért-hegyi alagút. Az én földrajzi ismereteim szerint, de lehet, hogy tévedek, és önnek más ismeretei vannak, ez pedig nem a Budapest-Cegléd-Szolnok útvonalon van, úgyhogy az ön által nevetségesnek titulált mondat nem állja meg a helyét. Köszönöm a figyelmüket.




Felszólalások:  Előző  196  Következő    Ülésnap adatai