Készült: 2024.04.29.01:56:07 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

154. ülésnap (2008.06.09.), 86. felszólalás
Felszólaló Puch László (MSZP)
Beosztás közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 3:34


Felszólalások:  Előző  86  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Elnök úr, köszönöm szépen. Tisztelt Képviselő Úr! Megértem az ön aggodalmát a zajos repüléssel kapcsolatosan, de azt gondolom, minden nagyvárosnak ez a problémája Európában vagy Európán kívül is megvan, hiszen az egyik oldalon a fapados járatok sűrűsödése, a légi közlekedés elterjedése bizonyos értelemben gazdasági előnyökkel jár egy ország számára, és ezzel együtt a főváros számára is, azon belül természetesen ez a környezeti károkat, a környezeti terheléseket is növeli. Ezért 2007-ben már történtek különböző intézkedések, egy átfogó intézkedési csomagot készített a tárca, ami 21 pontból állt, és nagy része szolgálta, jelenleg is szolgálja a zajcsökkentést, így azt gondolom, az éjszakai repülések számában az útvonal kijelölése tekintetében is jelentős előrelépés történt.

Nem szeretném ezzel azt mondani önnek, hogy itt minden probléma megoldódott. Úgy gondolom, a problémák megoldásának csak a kezdetén tartunk, és ha a mérések azt is mutatják, hogy bizonyos útvonalakon az európai normáknak megfelelően a zajszint nem haladja meg az előírt mértéket, ennek ellenére meggyőződésünk, hogy ez valóban zavarhatja a lakosságot. Ha zavarja, akkor erre megoldásokat kell találnunk, úgy, hogy nagyjából az irányelveknek megfelelően a mérési módszereket az uniós szabályoknak is megfeleltetve tovább folytatjuk, hogy további zajtérképeket tudjunk készíteni, ezzel a zajtérképek elemzése és értékelése után zajszintcsökkentésre tudjunk törekedni a következő időszakban.

Ezért a tárca tervezi, hogy stratégiai intézkedéseket foganatosítson e tekintetben. Ilyen az éjszakai repülések korlátozása, hogy csak a nagyon modern, a legmodernebb repülőgépek számára engedélyezi a késő esti és az éjszakai órákban a mozgást, valamint - talán ez a legfontosabb - lehetőség lesz végiggondolnunk, hogy milyen intézkedések mentén lehet ezt a problémát a legjobban kezelni. Egy zajgátló védőövezetekről szóló rendelet elfogadását kezdeményezi a tárca. Ezzel lehetőséget kell teremteni, hogy a zajvédelmi díj bevezetésével a helyi lakosoknak a passzív akusztikai védelemben komoly segítséget tudjon jelenteni. Ebben az Airport el is kezdett egy munkát: ma már közel 100 millió forintot fordított a zajvédő beruházásokra és a zajártalom csökkentésére.

(15.30)

Amit ön kifogásolt, hogy az ingatlantulajdonosok kötelezettségeit is, azt gondolom, ez a rendelet lesz képest megszünteti, hogy ennek az értéknövelő beruházásnak a finanszírozásához más forrásokból kell hogy megoldás szülessen.

Szeretném, ha megértené a képviselő úr, hogy azonnali megoldásokat ebben a tekintetben a tárca nem tud ígérni, viszont azt igen, hogy figyelemmel kíséri és a zajtérkép elkészítésével, egy zajgátló védőövezetről szóló rendelet előírásával és az ott biztosított forrásokkal, amelyek az aktív elhárítást segítik, meg fogjuk tenni, és remélem, hogy ennek a hatása 2009-ben a lakosság számára érzékelhető lesz.

Köszönöm szépen megtisztelő figyelmüket. Kérem, fogadják el válaszomat. (Taps az MSZP padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  86  Következő    Ülésnap adatai