Felszólalás adatai
247. ülésnap (2001.12.11.), 436. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | közlekedési és vízügyi miniszter |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | napirend utánihoz hozzászólás |
Videó/Felszólalás ideje | 4:03 |
Felszólalások: Előző 436 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS közlekedési és vízügyi miniszter: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Képviselő Úr! Előrebocsátom, hogy az ön által felsorolt általános infrastruktúra-követelményekkel, ezek sorolásával teljes mértékben egyetértek és egyetért a tárca is.
Az ön által említett 31. számú főút valóban fontos szerepet tölt be a közép-magyarországi régió közúti forgalmának bonyolításában, éppen ezért az elmúlt évek során is kiemelt figyelmet fordítottunk ezen út folyamatos és megfelelő szintű karbantartására, és ahol lehetett, állapotjavítására.
A rekonstrukciós munkák keretében még 1999-ben készült el a péceli bekötőút, felújítottuk az Ócsa-Üllő-Gyömrő összekötőút 31. számú főúti csomópontját. A múlt évben fejeződtek be a Nagykáta és Szolnok megyehatár közötti mintegy 6 kilométeres útszakasz munkálatai. Ez évben, idén tehát a Nagykáta-Szentmártonkáta közötti 8 kilométeres szakasz felújítására került sor. Mindezek évente mintegy 50 és 120 millió forint közötti ráfordítást igényeltek. Az elkövetkezendő két évben, tehát 2002-ben és 2003-ban tervezzük a Sülysáp-Szentmártonkáta közötti 15 kilométeres szakasz rekonstrukcióját, amellyel reményeink szerint befejeződik a 31. számú főút Pest megyei szakaszának burkolatfelújítása.
Teljesen egyetértek a képviselő úrral abban is, hogy a főút regionális jelentőségét és az itt lebonyolódó forgalom mértékét figyelembe véve hosszú távon csak a forgalmi igényeknek megfelelő színvonalú és műszaki paraméterekkel rendelkező főút kiépítése jelenthet megoldást. Az új főút kiépítésére vonatkozó korszerűsítési előtanulmányt - mint már a képviselő úr is említette - már elkészítettük, amely szerint a megvalósítás becsült költsége mai áron mintegy 15 milliárd forint.
A már korábban megkezdett és előkészített fejlesztéseket, valamint a rendelkezésre álló forrásokat figyelembe véve egy ilyen nagyságrendű beruházás megvalósítását csak ütemezetten, szándékaink szerint külső források bevonásával, akár uniós támogatásokkal, illetve régiós pályázatok igénybevételével tartjuk lehetségesnek. Ezek megalapozásához a tervezés és az előkészítés gyorsítását ítélem a legfontosabb feladatnak. Meg szeretném jegyezni, nemcsak itt, Pest megyében, hanem az egész országban tulajdonképpen leginkább a tervezéssel, a terület-előkészítéssel maradtunk el az elmúlt tíz évben. Ezek pótlására van szükség ahhoz, hogy akár a már mostani előcsatlakozási pénzeket, akár a jövőbeni kohéziós alapokat a jelenleginél lényegesen nagyobb, gyorsabb ütemben és nagyobb mértékben tudjuk igénybe venni. Éppen ezért elrendeltem a döntés-előkészítő megvalósíthatósági tanulmány elkészíttetését, melynek birtokában meghatározhatók, ütemezhetők a további feladatok, és számba vehetők az új főútépítéshez szükséges, illetve igénybe vehető források.
Természetesen az új, korszerűbb főút kiépítéséig is kiemelt figyelmet fordítunk a 31. számú főút minőségének és forgalmi helyzetének javítására, annak érdekében, hogy a térségben élők az új főút elkészültéig is biztonságosan közlekedhessenek. Ehhez kérem az ott élők türelmét, és kérem az ön támogatását.
Az elnök úrnak megköszönöm az időt, önöknek a figyelmét. Köszönöm szépen. (Általános taps.)
Felszólalások: Előző 436 Következő Ülésnap adatai