Készült: 2024.09.23.01:31:26 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

76. ülésnap (2007.05.29.), 143. felszólalás
Felszólaló Dr. Garamhegyi Ábel
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:25


Felszólalások:  Előző  143  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. GARAMHEGYI ÁBEL gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Azzal kezdem, hogy az ön által idézett Népszabadság-cikk egy sokak által többször hiányolt munkaanyagon, hatástanulmányon alapul, semmiféle döntést nem tükröz, tehát az erre való hivatkozás tényként nehezen kezelhető. Azt gondolom, hogy azokban a levelekben, amelyekre válaszolt a miniszter úr, konzekvensen mindig ugyanazt a választ adta.

Továbbra is nagyon fontos része a fejlesztési elképzeléseknek a Budapestre befutó 11 ilyen típusú nagyvasúti és három HÉV, helyiérdekű vasúti vonal fejlesztése. A Budapest-Lajosmizse vasútvonal Budapest-Ócsa közötti szakasza szerepel a budapesti elővárosi vasutak fejlesztése projektben. Ennek előkészítésére az 1067/2005. számú kormányhatározat alapján 1,7 milliárd forintot különítettünk el. Az előkészítés keretében a szakértői tenderkiírás ebben az évben történik meg, és a kivitelezési munkák a tervezést követően, 2008-ban indulhatnak el. A projekt nevesítése ezért a jelenlegi akciótervezési időszakban nem szükséges, 2008-ban a következő akciótervben szerepeltethető, azonban hangsúlyozom, a fejlesztési projekt szerepel a közlekedési operatív program listáján.

Ami az agglomeráción kívüli vonalszakaszt illeti, tehát a Kőbánya-Kispestről az agglomeráción kívül eső részt, ez az Ócsa-Lajosmizse-Kecskemét vonalszakasz, ahol pályarehabilitációt nem tervezünk; ez ott e pillanatban nem indokolt. Itt várhatóan technikai rendszerfejlesztésre kerül sor, tehát állomáslétesítmény, távközlő- és biztosítóberendezés-korszerűsítés az, ami megvalósításra kerül. Emellett, amennyiben költségvetési lehetőségek ezt megengedik, akkor pálya-korszerűsítés keretében lehet az engedélyezett sebességet valamilyen módon növelni. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) A menetrendre vonatkozóan pedig még nem tudok a 2008-as menetrendre reagálni, ez a tervezés e pillanatban is folyik.

Köszönöm szépen.




Felszólalások:  Előző  143  Következő    Ülésnap adatai