Készült: 2024.04.27.08:33:34 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

166. ülésnap (2008.10.20.),  147-150. felszólalás
Felszólalás oka Kérdés/azonnali kérdés megtárgyalása
Felszólalás ideje 4:05


Felszólalások:   143-146   147-150   151-154      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Vitányi István, a Fidesz képviselője, kérdést kíván feltenni a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: "Élt 8 évet. Élt 8 évet?" címmel. A képviselő urat illeti a szó.

DR. VITÁNYI ISTVÁN (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! A bihar-sárréti vidékről igen körülményesen jutottunk el vasúton a fővárosba, illetőleg az ország egyéb területeire. Ezen a helyzeten hozott gyökeres változást 2000. május 28., amikor az intercity-járatokat sikerült megállítanunk Püspökladányban, így napi 12 pár IC, ha a körbemenőt is ideveszem, akkor 14 pár IC közlekedett ezen a vonalon, és Püspökladányból Budapestre 2 óra hossza alatt, Berettyóújfaluból két és fél óra hossza alatt értünk el. A gyorsaságon kívül nyilvánvalóan az intercity-járat kényelmesebb, komfortosabb utazást biztosított az itt élők számára. Ekkor úgy érezték az itt élő emberek, hogy figyelnek rájuk, és nem csak másodrendű állampolgároknak tekintik őket.

A nyár folyamán megdöbbenéssel értesültünk arról, hogy az új menetrend elkészítése során nincs tervben az, hogy a továbbiakban az IC-járatok Püspökladányban megálljanak. A tervezetet a környék polgármesterei, lakói megismerve igen mélységesen felháborodtak, hiszen egy nagyon jó pozícióból kerülnek ezáltal egy rossz pozícióba.

Kérdésem az államtitkár úrhoz, hogy valóban így van-e ez, és az új menetrend összeállításánál már nincs benne az, hogy Püspökladányban megáll az intercity. Ezen túlmenően, hogy mennyire rossz a helyzet, ez év szeptemberében az ön minisztere egy kérdésre a közúti közlekedéssel kapcsolatban azt válaszolta, hogy nincs tervben a Püspökladány-határ közötti útszakasz négysávosítása. Tehát akkor nekünk se közút, se vasút? Hogy közlekedjünk ezután?

Várom válaszát. (Taps a Fidesz soraiban.)

ELNÖK: Válaszadásra megadom a szót Puch László államtitkár úrnak.

PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Képviselő Úr! Azt szeretném mondani az élt 8 évet, és 8 évet élt kérdésre, hogy igazándiból tökéletesen úgy van, ahogy a nyár folyamán a helyi polgármesterekkel egyeztetésre került a menetrend, hogy a Nyíregyháza-Budapest intercity-vonat a ceglédi átszálló miatt Püspökladányban nem fog megállni; mégpedig azért, mert a két intercity találkozása - a Szeged-Budapest és a Budapest-Nyíregyháza - lehetősége csak így biztosítható. Egyébként egy forgalomszámlálás is megelőzte ezt a döntést. Mégpedig átlagban hat fő le- és felszállója volt ennek a vonatnak. (Dr. Vitányi István közbeszól.) Ön lehet, hogy azt gondolja, hogy ez nem így van, mivel ön rázza a fejét, de ettől még a tények tények maradnak, és a vonatonként ennek a hatfős le-fölszállásnak a megoldására, azt gondolom, ennek ellenére kell hogy találjon valamit a közlekedési minisztérium.

Mi történt ehelyett, hogy ez a vonat nem áll meg? Van egy Budapest, Keleti pályaudvar, Biharkeresztes közti jelenlegi egy pár vonat... - helyett négy intercity-vonat fog közlekedni, ami valóban Mezőpeterd kivételével Püspökladányban és Biharkeresztesen, valamennyi állomáson megáll. Emellett a Budapest-Záhony között közlekedő, Püspökladány állomáson is megálló Tisza nemzetközi gyorsvonat továbbra is a forgalmi rendben marad, tehát az átszállás ebben is biztosítható.

Meggyőződésem, hogy összességében nemhogy rosszabbul jártak a térség lakosai, igaz, hogy arra az intercity-párra felszállni az átszállók Püspökladányban nem tudnak, de ezzel szemben négy pár intercity-vonat jár, amely minden állomáson megáll, és biztosítja a közlekedés lehetőségét.

Köszönöm szépen, elnök úr. (Taps az MSZP soraiban.)




Felszólalások:   143-146   147-150   151-154      Ülésnap adatai