Készült: 2024.05.11.04:20:14 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

249. ülésnap (2012.12.11.), 190-194. felszólalás
Felszólaló Dr. Garai István Levente (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:47


Felszólalások:  Előző  190 - 194  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. GARAI ISTVÁN LEVENTE (MSZP): Köszönöm szépen a szót, és köszönöm szépen ezt az utóbbi megjegyzését, mert úgy látom, hogy a kormány nincsen jelen, de ezt most nem negatív értelemben fogom mondani, mert a múltkorában, azt hiszem, egy vagy két héttel ezelőtt elfogyott az idő, és nem jutottam sorra ezzel a kérdésemmel, ugyanakkor az illetékes Fónagy államtitkár úrral a folyosón elbeszélgettem, és azt mondta, amit én szerettem volna elmondani, ez a dolog, a probléma ismerős előtte, ezt ő szakmailag a későbbiekben támogatni fogja.

ELNÖK: Képviselő úr, tisztelettel várjuk a felszólalását.

DR. GARAI ISTVÁN LEVENTE (MSZP): Így van, most jön a lényeg.

ELNÖK: Képviselő úr, tisztelettel várjuk a felszólalását. Legyen kedves kezdeni!

DR. GARAI ISTVÁN LEVENTE (MSZP): Így van, így van. Hosszú évek óta van napirenden a kunszállási autópálya le/felhajtó ügye. A lakosság és az önkormányzat egyértelműen szorgalmazza az autópálya le/felhajtó megépítését. Mindez legutóbb októberben, október 26-án a jelenlétemben is elhangzott a lakossági közmeghallgatáson is. Egyébként jómagam is az elmúlt időszakban, kormányzattól függetlenül, pártsemlegesen több alkalommal próbáltam ezt az autópálya lehajtó/felhajtó megépítését elérni, tehát remélem, ez előbb-utóbb megtörténik, és még egyszer hangsúlyozom Fónagy államtitkár úr nagyon pozitív hozzáállását két héttel ezelőtt a folyosón.

(16.10)

A község határában található, közvetlenül az autópálya mellett a Júlia-malom, és ebben a malomban őrlik az ország gabonatermésének mintegy 15-16 százalékát, ez egy hatalmas mennyiség. Ez azt jelenti, hogy Kunszálláson keresztül a község útján, főutcáján, útjain évente több mint 150 ezer tonna gabonát szállítanak, logikusan hasonló mennyiségű őrleményt is ennek megfelelően. Ez rendkívüli forgalmi megterhelés Kunszállás főutcájának, de kifejezetten balesetveszélyes is a kamionok, a teherautók közlekedése a főutcán, egyébként egészen közel az iskola közelében haladva, különösen a gyermekek vonatkozásában. Én ezt személyesen is ismerem, mert Kunszállás Kiskunfélegyháza körzetében nem messze van tőlem, és gyakorló orvosként még betegeket is gyógyeroltam, gyógyítottam Kunszálláson, és most is rengeteg ismerősöm van.

A település főutcáján elhaladó kamionok nemcsak balesetveszélyesek, mint ahogy az előbb mondtam, hanem jelentős zaj- és környezetszennyezési terhelést is jelentenek, valamint egyértelműen károsítják a főutca épületeit, amit például bizonyítanak az út menti házak falának jelentős repedései.

Az elterjedt hírek szerint a kormányzat hamarosan be kívánja vezetni a kilométer-használat utáni autópályadíjakat. Nos, ha megépülne az autópálya le/felhajtó Kunszálláson, akkor az ezt a lehetőséget bizonyára kihasználó kamionok, teherautók ezután jóval több kilométert futnának az autópályán, ami jelentős többletforrást jelenthetne a költségvetés számára.

Mindezeknek megfelelően is javasolnám, és természetesen tisztelettel kérem is a fenti problémára vonatkozó, a gyorsforgalmi és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programjával foglalkozó 1222/2011. június 29-ei kormányhatározat módosítását úgy, hogy a kunszállási autópálya fel/lehajtó csomópont megvalósítása szerepeljen benne kiemelt beruházásként.

Nagy tisztelettel köszönöm a lehetőséget, hogy ezt a problémakört itt jelezhettem, és ugyanakkor tisztelettel kérem a távol lévő kormányzat támogatását annak megfelelően, ahogy Fónagy államtitkár úrral két héttel ezelőtt személyesen beszélgettem a Parlament folyosóján. Akkor, ha ez így lesz, neki innen is, személyesen előre is köszönöm.

Köszönöm szépen, elnök úr, a lehetőséget. (Taps az MSZP soraiban.)




Felszólalások:  Előző  190 - 194  Következő    Ülésnap adatai