Felszólalás adatai
166. ülésnap (2008.10.20.), 154. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Puch László (MSZP) |
Beosztás | közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:22 |
Felszólalások: Előző 154 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
PUCH LÁSZLÓ közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen, elnök úr. Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Képviselő Úr! Szeretném előrebocsátani, a Budapest-Kaposvár intercity-járaton változás nem következik be, tehát motorvonatokkal fog közlekedni, továbbra is megmarad, és a jövő évi menetrend időszakában is a menetrendben szerepel. Tehát azt gondolom, hogy erre a kérdésre egyértelmű választ tudok adni.
Ami pedig a szakasz felújítását illeti, ebben azért több fázisa volt az elmúlt időszaknak, és 2007-ben egy kormányhatározat döntött abban, amikor prioritási listára helyezte ennek a szakasznak a vasúti felújítását. Aztán rájött mindenki, hogy mennyi forrásba és mennyibe kerülne, így a KÖZOP listájáról ez egy átütemezésre került. Azt gondolom, hogy ez az átütemezés azt is jelenti, hogy bármit mondunk, 2014 előtt ennek a pályaszakasznak a fejlesztése nem tud megvalósulni.
De azért azt gondolom, hogy ennek ellenére muszáj valamit tenni, hiszen itt nagyon sok az a járműlassúság és lassújel, ami ebben a tekintetben nehezíti mindenesetre a közlekedést ebben a térségben. Ezért a MÁV Zrt. előkészített egy fejlesztési feladatot és egy előrehozott fejlesztési tervet, amit reményeink szerint a pénzügyi válság, a kötvénylejegyzéssel kapcsolatos hercehurca nem visz el. Így mintegy 3,5 milliárd forintos beruházással lehetne rövid távon segíteni a lassújelek feloldását, és ezzel bizonyos értelemben, ha nem is az ön által elvárt sebességre, de legalább egy érdemleges sebességre növelni a pályaszakasz műszaki állapotát. Azt gondolom, hogy a pályarehabilitációs munkák megkezdéséig a MÁV-nál azért forgalombiztonsági fenntartásokat folyamatosan végeznek, hiszen fontos, hogy a forgalom biztonságát ne kockáztassák, mert ma már azért a pályaszakasz egyes részei az én felkészítésem szerint is kockázatos.
De annak ellenére azt szeretném mondani önnek, hogy Nagykanizsa-Budapest viszonylatban ma már a MÁV nem tud versenyképes lenni (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) a 4 és 5 óra közti menetidővel akkor, amikor az autóbusz másfél órán belül a két városközpontot összeköti.
(16.20)
Így nagyon sajnálom, azt gondolom, itt a versenyképességet és a fejlesztési irányokat is újra kell gondolnunk.
Köszönöm szépen, elnök úr, bocsánat az időtúllépésért. (Taps az MSZP padsoraiban.)
Felszólalások: Előző 154 Következő Ülésnap adatai