Készült: 2024.09.19.03:24:00 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

185. ülésnap (2021.03.22.), 342. felszólalás
Felszólaló Varga Zoltán (DK)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:56


Felszólalások:  Előző  342  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

VARGA ZOLTÁN (DK): Köszönöm szépen, elnök úr. Tisztelt Ház! Ezen a késő esti órán is teljes bizonyossággal állíthatom, hogy az egyszerű és dolgos Hajdu-Bihar megyei, debreceni embereknek, lakosoknak rengeteg minden benne van a fejében, hogy mi mindenre lenne szükségük. Például jó lenne, ha lenne biztos megélhetés, ha a kormány hangzatos és semmitmondó ígéretek, melldöngető és hazug milliárdos propaganda helyett például valós segítséget nyújtana végre a munkájukat elveszítő melósoknak, a tönk szélére kerülő családoknak, a hosszú-hosszú hónapok, évek óta vegetáló és egyre több bezárt vállalkozásnak.

De jó lenne például, ha a folt hátán folt utak helyett normálisan lehetne közlekedni. Ha lenne tömegközlekedés, közvilágítás, csatornahálózat, és lehetne sorolni a végtelenségig. Ha Debrecenben végre megoldódna például a keleti városrészben élők kínja, és nem kellene hosszú órákat araszolni, mert az ország legforgalmasabb vasúti fővonalán 5-10 perce zárják le a sorompókat minden negyedórában, és még mindig csak hazug fideszes ígéret marad a megoldás, a négysávosítás és a szintbeli vasúti kereszteződések felszámolása. Ezért a XXI. század derekán továbbra is kettévágja az ország második legnagyobb városát ez a vasútvonal.

De nem, nem ez a fontos most sem. És nemcsak a mentális elefántcsonttornyában katonásdit, virológust, focistát játszó, kisvasutat és stadionokat építgető miniszterelnöknek nem fontos mindez, de Debrecen kormánypárti országgyűlési képviselőinek sem. Nekik talán a legkevésbé. Debrecenben nem a városlakók megkönnyítése, a kertségekben élők segítése, a közlekedési káosz megszüntetése a kiemelt prioritást. Egyrészt a BMW-gyár egyre csak csúszó építkezésének okán újabb és újabb hatalmas földterületek elvétele, amelyek nemcsak a város, a megye, de talán az ország legjobb földjei is. Másrészt valami őrült, bár jól beazonosítható logika alapján kiemelt beruházássá vált az úgynevezett Velodrom, és természetesen a Kósa Lajos által gründolt, fémjelzett, kitalált és sajnos menedzselt hajdúnánási MotoGP-pálya is.

(23.40)

Annyira az, hogy ezekben a napokban hirdette ki a pályázati bizottság elnöke  aki hogy, hogy nem, megint az a Kósa Lajos  a tervpályázat győztesét egy Debrecenben gyakorlatilag minden nagyobb beruházás tervezését elnyert, amúgy a Fideszhez sokszor közelítő budapesti céget. Érdekes, hogy a debreceni tervezők helyett ez a cég tervezhette meg például az Aquaticum strandfürdőt, a Nagyerdei Stadiont, a milliárdos fideszes elitkeltető Debreceni Nemzetközi Iskolát, a Dósa nádor teret, a Forest Offices székházat, és még a jó ég tudja, hogy mi minden mást.

Igen, arról a Kósa Lajosról beszélünk különben, és annak a szárnyai alatt tollasodik a nánási MotoGP-pálya is, aki, tudjuk nagyon jól, egy olyan hihetetlenül szerencsés ember, hogy majdnem kapott ajándékba több milliárd forintot, és majdnem negyedrészben tulajdonosa lehetett Európa legnagyobb bankjának, mert kiderült, hogy egy csengeri majdnem örökösnőnek a jó ismerősévé vált. Igen, arról a Kósa Lajosról beszélünk, akinek a nevéhez köthető az immár 12 éve félkészen álló, talán most újabb sok milliárd forintért befejezhető, amúgy már eddig is több mint ötmilliárd forintba kerülő debreceni színházberuházás is, amit a debreceniek különben egyszerűen csak Latinovits-erőműnek csúfolnak, és amit a Fidesz alelnöke nagy hozzáértéssel még a 2010-es évek előtt, 2008-ban egy bevásárlóközpontba álmodott bele két bugyibolt közé. Most az eddigi becslések szerinti 65 milliárd forintos MotoGP-pálya építése körül bábáskodik Debrecen bukott polgármestere, aminek hogy, hogy nem, nemcsak a tervezője ismerős, ahogy az előbb mondtam, de a projektcég vezetője is Kósa azon bizalmi embere, aki évtizedekig Kósa polgármestersége alatt annak az osztályvezetője volt, majd mindenes beszállítója lett a Debreceni Vagyonkezelő Holdingnak is.

Higgyék meg nekem, a debrecenieknek és a megyében élőknek rengeteg minden hiányzik az életéből, de azt teljes bizonyossággal tudom állítani, hogy a hajdúnánási MotoGP-pálya biztos, hogy nincs ezek között. Talán egyedül Kósa Lajos és baráti, haveri köre az, akinek mindez most fontos. 65 milliárd forint elég zsíros falat, nagy cubák, ahogy mondani szokták, még a 133 legbátrabbak egyike számára, Kósa Lajos számára is. Elég zsíros cubák ahhoz, hogy hazajöjjön érte a megyébe és lehajoljon érte. Szomorú, hogy itt tartunk, de változtatni fogunk rajta. Köszönöm szépen, hogy meghallgattak. (Taps az ellenzéki padsorokból.)




Felszólalások:  Előző  342  Következő    Ülésnap adatai