Készült: 2024.09.26.09:53:40 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

217. ülésnap (2021.10.19.),  194-195. felszólalás
Felszólalás oka Napirend utáni felszólalások
Felszólalás ideje 4:39


Felszólalások:   180-193   194-195   196      Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ELNÖK: Köszönjük, államtitkár úr. Tisztelt Országgyűlés! A módosító javaslatok benyújtására csütörtökön 16 óráig van lehetőség.

(19.20)

Tisztelt Képviselőtársaim! Mai napirendi pontjaink tárgyalásának végére értünk. Most a napirend utáni felszólalások következnek. Napirend utáni felszólalásra jelentkezett Steinmetz Ádám képviselő úr, a Jobbik képviselője, az Országgyűlés jegyzője. Megadom a szót öt percben. „554,9” címmel mondja el napirend utáni felszólalását a jegyző úr. Parancsoljon!

DR. STEINMETZ ÁDÁM (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Magyarország útjain járva megdöbbenéssel tapasztaljuk, hogy brutálisan elszabadultak az üzemanyagárak. Egy somogyi kúton például 555 forintot kell leszurkolnunk egy liter gázolajért, na nem a prémiumkategóriásért, mert annak az ára már megközelíti bizony a 600 forintot. De mennyi mindent tudunk most még vásárolni ebből az összegből? Hát, kérem szépen, több kiló lisztet, több liter tejet, több tucat zsemlét és akár vagy egy tucatnyi tojást is, de hangsúlyozom, hogy most még. Merthogy senki ne értse félre a helyzetet, ez a megdráguló üzemanyag nem csupán az autóstársadalmat sújtja, sújtja ugyanúgy a fuvarozókat, a mezőgazdasági termelőket, akik az élelmiszereinket állítják elő, de a szolgáltatókat is, akik egyébként előbb-utóbb kénytelenek lesznek az üzemanyagárakból eredő drágulást beépíteni az áraikba és a szolgáltatásuk áraiba, tehát mindenki a saját bőrén fog tapasztalni egy iszonyatos drágulást.

És hát miért is ilyen magasak az üzemanyagárak Magyarországon? Köztudott, hogy hazánk nem olajnagyhatalom, és ebből következően a kőolajat döntő többségben importáljuk, tehát hogyha úgy tetszik, ki vagyunk szolgáltatva a világpiaci áraknak. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy a világpiaci árra egy hatalmas mértékű adóteher csatlakozik rá, 120, illetőleg 125 forint jövedéki adó literenként, 4 forint készletezési díj, és hát itt van még az Európa-rekorder 27 százalékos áfa is. Tehát, tisztelt hölgyeim és uraim, az óriási adóterhek miatt pontosan a duplájába kerül az üzemanyag, amit a benzinkutakon vásárolunk, mint amennyi egyébként ténylegesen a világpiaci ár.

Hát, mi is lenne akkor a megoldás? Hogyan lehetne mégis az emberek kedvében járni, és csökkenteni ezt az árat? Hát, nyilván nekem is lennének ötleteim, de hát lássuk Orbán Viktor miniszterelnök úrnak a javaslatát még 2004-ből, amikor még nem volt miniszterelnök, és amikor még csak 236 forintba került egy liter benzin! Orbán Viktort most, ha megengedik, szó szerint idézem: „Az állam nyerészkedik a magasabb üzemanyagárakon. A Fidesz szerint vagy a jövedéki adót kell drasztikusan, 20 százalékkal csökkenteni, vagy a benzin áfáját.” Nos, hát láthatjuk, hogy lenne megoldás.

Bizony, lenne megoldás, de a miniszterelnök úr később azt is elmondta nekünk, hogy ne figyeljünk oda arra, amit mond, arra figyeljünk, amit tesz. Mit is tesz tehát a Fidesz-kormány? Semmit nem tesz, és ezzel pedig azt teszi, azt eredményezi, hogy brutálisan megnövekednek majd az árak Magyarországon, és a kormány nyerészkedik az üzemanyagárakon, és megsarcolja az embereket, minden magyar embert. De a kérdés az, hogy meddig tűrjük ezt még, meddig hagyhatjuk még; amikor a Fidesz-kormány számára ez a helyzet egy tollvonással megváltoztatható lenne, ők mégsem teszik.

Nos, tisztelt hölgyeim és uraim, én bízom benne, hogy ha a feltett kérdéseimre most nem is kapok választ, de érdemi lépéseket tesz a magyar kormány, befejezi a nyerészkedést az üzemanyagárakon, befejezi az emberek indokolatlan mértékű megsarcolását. Higgyék el, egyre türelmetlenebbül várjuk az intézkedéseket! Köszönöm, hogy meghallgattak, és nagyon remélem, hogy meg is hallják az emberek szavát. Köszönöm szépen.




Felszólalások:   180-193   194-195   196      Ülésnap adatai