Felszólalás adatai
178. ülésnap (2000.12.04.), 173. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Hargitai János (Fidesz) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 2:43 |
Felszólalások: Előző 173 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. HARGITAI JÁNOS (Fidesz): Köszönöm a szót. Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Ebben a fejezetben két módosító indítványról kívánok szólni. Az első a 6-os út fejlesztésével kapcsolatos, ezt nagyon sok képviselőtársammal együtt nyújtottam be a tisztelt Ház elé, az indoka világos minden képviselő számára. A 6-os út épp Lotz Károly miniszter úr idejében vált az egyik helsinki folyosóvá. Ez egy olyan európai korridor, amely Lengyelország gdan ski kikötőjéből Lengyelországot, Szlovákiát átszelve Budapest, Szekszárd, országhatár, Eszék, Szarajevó, Ploc e irányában közelítené meg az Adriai-tengert. Nyilvánvaló ezeket a helységneveket említve ennek az útnak a fontossága.
Amikor én a kétéves költségvetésben, 2001-ben és 2002-ben némi pluszforrást kívántam a 6-os út fejlesztésének az előkészítésére biztosítani, többek között Braun Márton képviselőtársammal együtt, akkor annak adunk nyomatékot, hogy legalább azok a források, amelyek éves ütemezésben ennek a beruházásnak az előkészítésére eddig a kormány rendelkezésére álltak, a továbbiakban is meglegyenek. Egy pluszindok emellett az, hogy nemrég itt járt Magyarországon a Horvát Köztársaság elnöke, a társaságában volt a közlekedési miniszter, és Nógrádi miniszter urat épp arról tájékoztatták, hogy Bosznia-Hercegovina és Horvátország összehangoltan tesz lépéseket arra, hogy a 6-os útnak az ő országaikat érintő szakasza minél előbb megközelíthesse a magyar országhatárt.
A másik módosító indítványom, amely ebben a tárgykörben van, a mohácsi elkerülő út problematikája. Mohács viszonylag korán szerencsés helyzetbe került, mert az 1950-es években már megépült a várost elkerülő útnak a fele. Ez annak volt köszönhető, hogy akkor a dunaújvárosi vasművet Mohácsra tervezte az ország, de a Jugoszláviával fennálló, nem éppen barátságos viszonyunk miatt ez a beruházás máshova került, viszont a mohácsi elkerülő út másik fele azóta se épült meg. Ezért tartottam fontosnak azt, hogy ebben a költségvetési ciklusban Bánki Erik képviselőtársammal együtt forrásokat keressünk ahhoz, hogy a mohácsi elkerülő út második szakasza is megvalósulhasson. Amióta az udvari határátkelő újra működik, amióta a délszláv háború Baranya határai mellett befejeződött, nagymértékben megnövekedett a bosnyák határforgalom (Az elnök jelzi az idő leteltét.), és ez indokolja a mohácsi elkerülő út befejezését.
Köszönöm. (Taps a Fidesz soraiban.)
Felszólalások: Előző 173 Következő Ülésnap adatai